Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hej! Uppskattar köpes hjälp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hej! Uppskattar köpes hjälp.

    Hej!

    Jag har ett sådant här slutsteg : http://www.netonnet.se/art/bil-och-b...0/169262.4698/

    Det enda som steget driver är min gamla bas som tyvärr är sönder.

    Inte det bästa jag vet, men jag undrar vilken bas som är den bästa som jag kan köpa till det steget ? Vill väl helst inte gå över en 2000:-

    Vill kunna spela tung underground hiphop till dagens moderna till oldschool rock.

    Tips/länkar uppskattas


    Skulle detta va något att ha ? Kan jag koppla in det direkt med dom gamla framdragna kablarna ? http://www.dbakuten.se/kampanjer/bil.../#.Uh5Atxvxqpc

  • #2
    Re: Hej! Uppskattar köpes hjälp.

    Nu vet jag inte hur man kan koppla ett 4-kanals steg till 1-kanal men enl beskrivningen av ditt steg så skall det gå och då ger det 200w vid 4-Ohm.

    Baslådan du länkat till är ju ett paket med slutsteg vilket du ju redan har så jag skulle kolla efter en basreflex låda med en lättdriven 4-Ohms bas i istället.

    Om steget idag är rätt kopplat så skall det bara vara att koppla in högtalarkabeln till nya lådan.

    I Stockholm finns både PM-Shopen och Seastreams garage så jag rekomenderar att du åker till ngn av dem och frågar , har de ngt lämpligt färdigt så kan du ju prova den i bilen på en gång!
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: Hej! Uppskattar köpes hjälp.

      Originally posted by Hewi View Post
      Nu vet jag inte hur man kan koppla ett 4-kanals steg till 1-kanal men enl beskrivningen av ditt steg så skall det gå och då ger det 200w vid 4-Ohm.

      Baslådan du länkat till är ju ett paket med slutsteg vilket du ju redan har så jag skulle kolla efter en basreflex låda med en lättdriven 4-Ohms bas i istället.

      Om steget idag är rätt kopplat så skall det bara vara att koppla in högtalarkabeln till nya lådan.

      I Stockholm finns både PM-Shopen och Seastreams garage så jag rekomenderar att du åker till ngn av dem och frågar , har de ngt lämpligt färdigt så kan du ju prova den i bilen på en gång!
      Ja, men jag vill ha ett bättre steg än det som jag har idag, så skulle vilja bara ta bort gamla basen+steget o bara slänga iväg, och sätta i det nya, och skulle det då gå o bara ta kablarna som gamla steget satt med o sätta i det nya steget ?

      Comment


      • #4
        Re: Hej! Uppskattar köpes hjälp.

        Originally posted by rezonen View Post
        Ja, men jag vill ha ett bättre steg än det som jag har idag, så skulle vilja bara ta bort gamla basen+steget o bara slänga iväg, och sätta i det nya, och skulle det då gå o bara ta kablarna som gamla steget satt med o sätta i det nya steget ?
        Utan att veta vad du nu har för grovlek på kablar eller vad för steg som kommer att åka in i bilen så är det omöjligt att svara helt 100% men är nuvarande ordentligt gjort med väl dimensionerade kablar och korrekt säkring osv så ja.
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment

        Working...
        X