Announcement

Collapse
No announcement yet.

snikbygge mod grov

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• snikbygge mod grov

hi har snubblat över en 945a som jag ska ha som slit å släng bil i nått år,å tänkte bygga lite billjud i den...sopade golvet hemma å hittade 2 st vanliga små högtalare med slutnalådor
    som jag mekade fast ny baffel på å sågade in ett par gaz 6,5 tums koaxial ellement i som jag kör som baksystem
    hittade en färdig byggd låda med 2x10 gaz basar på sopis som jag bärgade
    den funkar..
    tänkte montera in 5.25 alt 6" dörrhögtalare fram i dörrarna...har nått par liggande sen förr...

kör fram å bak med en 4x50w jvc stereo som liger hemma å skräpade..funderar hårt på att bryta bort frekvenser under 150hz med kondensatorer på högtalar sladdarna ...för att spara fram å bakhögtalarna lite

behövde ett slutsteg så jag bestälde ett mutant 2x80w till baslådan...kostnaden i dag ligger på ca 5-600kr försteget =) som verkar bra för pengarna

men,,,,har en fråga finns det nån som bygger dörrsidor ...skulle gärna få till nått vettigt fram med vinklade 6.5 högtalare alt dubbla 6,5 i dörrarna eller ett par 6x9" fram... bilen har utag för nå diskant tjoller uppe på instrument brädan går det använda det till nått vettigt ????

Re: snikbygge mod grov

Originally posted by jockefors
    hi har snubblat över en 945a som jag ska ha som slit å släng bil i nått år,å tänkte bygga lite billjud i den...sopade golvet hemma å hittade 2 st vanliga små högtalare med slutnalådor
    som jag mekade fast ny baffel på å sågade in ett par gaz 6,5 tums koaxial ellement i som jag kör som baksystem
    hittade en färdig byggd låda med 2x10 gaz basar på sopis som jag bärgade
    den funkar..
    tänkte montera in 5.25 alt 6" dörrhögtalare fram i dörrarna...har nått par liggande sen förr...

kör fram å bak med en 4x50w jvc stereo som liger hemma å skräpade..funderar hårt på att bryta bort frekvenser under 150hz med kondensatorer på högtalar sladdarna ...för att spara fram å bakhögtalarna lite

behövde ett slutsteg så jag bestälde ett mutant 2x80w till baslådan...kostnaden i dag ligger på ca 5-600kr försteget =) som verkar bra för pengarna

men,,,,har en fråga finns det nån som bygger dörrsidor ...skulle gärna få till nått vettigt fram med vinklade 6.5 högtalare alt dubbla 6,5 i dörrarna eller ett par 6x9" fram... bilen har utag för nå diskant tjoller uppe på instrument brädan går det använda det till nått vettigt ????
    Fixa ett vettigt 5,25" kit eller ett par lösa 5,25" midbasar till framdörrarna och stoppa in ett par 3" koaxer på brädan. Går att mota in 6,5" också, men inte med originalgallret!

God montering = Gott ljud. Och ett slutsteg på framsystemet skadar aldrig!

Comment

Re: snikbygge mod grov

hej tackar..
      jo har ett par gas 5,25 koaxial liggande som följde med i bakdörrarna på bilen hadde tänkt dom eller ett par 6" rockford fosgate koaxialare som jag hafft liggandes i 10år i garaget,ha ju hålle på lite förr i början på 90 å byggt billjud så helt utan grejer å lite bra å ha drog man väl på sig då..sen gillar jag iden med att det ser orginal ut...
      måste ju gå hitta nån diskant som passar i orginal utaget som volvo har...i värsta fall åker smältlims pistolen fram...

har även funderat på att suba frugans familjebuss ...har mätat lite å komme fram till att en sluten låda med en 10 bas skulle sitta som en smäck mellan framstolarna i den...skulle nog ge ett bra lyft åt basen i den...=)

Comment

Working...
      X