Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo HU-650 + BitTen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Volvo HU-650 + BitTen

Ska montera in en BitTen i Volvon och undrar om ngn har gjort det redan. Har två alternativ - antigen använda högtalarutgångarna eller lågnivå från stereon. BitTen kräver dock att lågnivå signalen är på minst 2V. Klarar HU-650 detta?

Kan välja att montera processorn antigen nära stereon eller nära steget, dvs antigen ha korta strömkablar och långa signalkablar eller tvärt om, låååånga strömkablar och tre korta par med signakablar. Vilket kommer att resultera med mindre brus/generatorvissel?

Tack på förhand för alla svar!

Re: Volvo HU-650 + BitTen

Jag hade provat med lågnivå matning först och om det inte funkar gå över till högnivå.

Jag hade också satsat på korta lågnivå kablar dvs montering nära steget , ström osv till processorn har du väl redan bak iom att du har ett steg där?

Har du eller har du haft problem med störningar i denna bilen?
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Re: Volvo HU-650 + BitTen

Originally posted by Hewi View Post
      Jag hade provat med lågnivå matning först och om det inte funkar gå över till högnivå.

Jag hade också satsat på korta lågnivå kablar dvs montering nära steget , ström osv till processorn har du väl redan bak iom att du har ett steg där?

Har du eller har du haft problem med störningar i denna bilen?
      Tack för svaren!

Ja är också inne på att använda redan dragna lågnivå kablar och se om nivån är tillräcklig. Grejen är att jag läste någonstans att risken att få störningar minskar drastiskt om jag använder samma strömförsöjning till både stereon och BitTen. Därför tänkte jag dra strömkablar hela vägen tillbaka till stereon. Resten av monteringen blir isf väldigt smidig, bara att klämma in BitTen bredvid steget (ett DLS A7) och ansluta den med nya kablar (0,7m långa Van den Hul/Neutrik).

Jag använder en iPod adapter kopplad till cd-växlar ingången på stereon idag. Det fungerar helt ok men jag har en del störningar från generatorn. Förhoppningsvis försvinner detta när jag byter ut iPod adaptern mot en bluetooth mottagare som ska kopplas in på AUX ingången på BitTen.

Comment

Working...
      X