Ska till att koppla in lite ljud i min Saab 9000 och tänkte fråga finns det någon typ gräns när det är dags att anv 2 batterier som typ 1000 watt rms eller något liknande? eller kan en konding hjälpa en hel del? kommer ej spela utan att bilen är igång så det behöver man inte tänka på... tacksam för svar
Announcement
Collapse
No announcement yet.
När behövs det extra batteri?
Collapse
X
-
Re: När behövs det extra batteri?
Stora anledningen som jag ser till att ha dubblabatterier är just för att ha ström när bilen är avstängd. Vid tävling så bedöms ju SQ-bilar med motorn avstängd. Har man då ett väldigt litet batteri kan det i värsta fall dra ur ganska mycket.
Ska du bara spela med motorn igång duger det absolut med ett orginalbatteri. Däremot så skulle jag personligen kolla över så att batteriet är friskt och mår bra och om det är en äldre bil skulle jag även titta över generator och laddning så att allt där också mår bra. Sedan kan det ju vara bra att lägga till någon konding eller två nära stegen för att slippa ev spänningsfall när man basar som värst.
-
Re: När behövs det extra batteri?
Det är viktigare att se överorginal laddning än att hetsa upp sig över extra batterier. Youtuba Big 3 upgrade. Fixa det först, koppla till en voltmätare lite temporärt, och se hurdana spänningsdippar du får när du drar på ordentligt. Om de håller sig okay, så finns inte anledning att lägga till ett extra batteri.
Ge fan i kondingar, oavsett allt.
Bygglogg: SQW: TransFårrden
Comment
Comment