Är ute efter ett par 8" middar som ska lira ihop med amega q-cox 350, ska monteras i dörrsidor, har för tillfället amega q-comp middar i dörrarna samt ett amega 6.5" basrör i fram, är ganska nöjd med midbasen och skulle gärna haft likvärdig(eller mer!) med bara 2st 8 or då jag troligen lär skippa röret, problemet att jag funderar på att byta är att q-compet är brorsans o han är sugen o bygga ljud i sin bil nu, samt att jag inte får till tidskompet på rörbasen då den delar kanal med 10 tummarna i bak, har ju endast 3 lågnivå utgångar, effekten jag har att tillgå är runt 600 rms till varje midbas. Budget är väl max 2500:- för 2st.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tips på trevliga 8" middar
Collapse
X
-
Re: Tips på trevliga 8" middar
Hur mycket effekt har du att bidra med? Kan tipsa om Hertz SV200L. Har själv ett par som jag dock inte monterat ännu, men jag har läst mycket gott om dom!// Daniel G
-
http://www.ground-zero-audio.com/en/...mw-200neo.html
dom hamnar runt den summan du vill använda...BilstereoPiraten
CDT Fantast
Comment
-
Tobbe!
Jag har lyssnat på dom alla nedan:
Amega 6.5
Gladen "200"
Hertz SV200L
Dynaudio MW172
PierreSEASTREAMS GARAGE
ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !
Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
Comment
-
Hur gick det här Tobbe? Har själv funderat på samma sak och undrar lite vad du har kommit fram till.Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd
Comment
-
Originally posted by Horsyhorse View PostTobbe!
Jag har lyssnat på dom alla nedan:
Amega 6.5
Gladen "200"
Hertz SV200L
Dynaudio MW172
Pierre
Gissar Dynaudion?Beemer med enkel installation
Comment
-
Kolla om dessa finns kvar på hyllan...
http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?p=336091
ruskigt trevliga 8"Roger Edvinsson
Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
helst på saker av kolfiber :-)
Comment
-
MÅste hålla med Jalle ang Tec SPL 8hs midbasarna, riktigt bra midbasar.
Har testat och jämfört dessa 8" midbasar i samma dörr och steg,huvudenhet osv.
Hertz SV200L: var inställd på lite hårdare midbas men saknade trycket jag va ute efter(iaf i just min dörr)
Hertz HV200: Föregångaren till Sv200L, spelar på hårdare och mer på djupet i midbasen än sin efterträdare men inte tillräckligt då den bottnar där jag börjar gilla den, så den åkte ut.
Peerless sls 8": Läst mycket på amerikanska forum om just denna bas, funkar fantastiskt bra ut i min dörrsida. Ett sjuhelvetes tryck från 30hz-100hz, mina stolar ville vibrera sönder(en kvinna hade uppskattat dessa basar mera) riktigt fet subba ifram. MEN! efter 100hz var det fattigt med den övre midbasen och det hårda man också vill ha fanns inte där, dessa åkte ut.
Tec spl 8 HS: Dessa midbasar hade det jag ville ha ur både HV200 och ur peerless 8an, massor med pondus som känns i bröstet. Riktigt roliga att lyssna på jämfört med dem andra jag testat.
Hade kunnat testat Tec SQ 8, men den ena midden var skadad vid frakt så den gick inte att använda, hade varit kul att testa Dynaudio mw-182 och se om den bräcker spl 8an i mina dörrar, MEn den är så jäkla dyr 2900:- styck!Beemer med enkel installation
Comment
-
Originally posted by Svugg View Posthade varit kul att testa Dynaudio mw-182 och se om den bräcker spl 8an i mina dörrar, MEn den är så jäkla dyr 2900:- styck!
ps Du kanske ska komma o lyssna vad 1st! MW182 gör som sub? För att få en fingervisning vad den bl.a kan. ds
PierreLast edited by Horsyhorse; July 18, 2013, 22:34.SEASTREAMS GARAGE
Comment
-
Originally posted by Svugg View PostVilka av dessa anser du ha kraftigaste midbasen, spelandes ut i dörr.
Gissar Dynaudion?
PierreSEASTREAMS GARAGE
Comment
-
Originally posted by Horsyhorse View Postps Du kanske ska komma o lyssna vad 1st! MW182 gör som sub?
Man har ingen SUB i dörren, det funkar inte.
Tyvärr e det svårt att få en 8" midd också att låta bra i dörrmontage.
Hela härligheten spelar med och får alla detaljer i dörran att skallra i tackt, så det gäller att dämpa för lika mycket kulor.
Så just nu håller jag på att montera en Gladen SQX 08 i varje dörrLast edited by Nonne; July 20, 2013, 19:29.sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Originally posted by Nonne View PostNu ska jag vatra så där bonnatradi.
Man har ingen SUB i dörren, det funkar inte.
Det handlar ju om att ställa HP-filter efter användning.
Och vem vill inte ha piskande membranyta i registret 50-100Hz?
Jag har även hört den "suben" i ett 2v-system.
Tvivlare kan kolla: PDF
PierreSEASTREAMS GARAGE
Comment
Comment