Announcement

Collapse
No announcement yet.

Manual/Specs Mutant MT1500.1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Manual/Specs Mutant MT1500.1

Är det någon som sitter på digital manual/spec sheet till monoblocket Mutant MT1500.1?

Re: Manual/Specs Mutant MT1500.1

http://www.autogidas.lt/kita-mutant-...-15545461.html
    http://www.zatzy.com/bilstereo/31649...mt1500xxx.html

I första länken står det hur mycket steget ger ut i olika impedanser, i andra länken finns information om att effektspecen stämmer med litegrann råge dessutom. Någon manual hittar jag dock inte.

Comment

Det jag undrade mest egentligen var hur stor säkring som satt i steget, men det hittade jag inte info om på någon av länkarna du gav mig

Så jag tänkte jag öppnar upp steget och ser om jag kan se något själv!

Hittade ingen säkring Men där emot såg jag två kondingar som inte var så roliga

Jag köpte steget begagnat igår och killen som sålde det lovade att det fungerade när han plockade ut det ur bilen... Kan jag provspela steget som det ser ut? Eller måste jag byta kondingarna först? Och finns det verkligen ingen säkring?

Comment

En del slutsteg har ingen inbyggd säkring, i dessa fall sätts en extern säkring på pluskabeln som ska vara dimensionerad enligt manualens anvisningar. Enklast är då att välja en kabelarea som dels ger tillräckligt lågt spänningsfall och dels får avsäkras med den rekommenderade säkringsstorleken, på så sätt behövs endast en säkring.

Till det där steget tror jag att 150 A säkring rekommenderas, vilket innebär minst 35 mm2 kabel, men fråga dbakuten för att vara riktigt säker eftersom den butiken tidigare har haft den slutstegsmodellen i sitt sortiment. Butiken kan säkert ge råd om kondingarna också.

Comment

Mailade tillverkaren (mutant.uk.com) och frågade efter manual. Har inte fått svar än. Mailade även dbAkuten. Fick svar snabbt! Precis som du gissade Optima så är det 150A säkring max som gäller. Jag slängde in en beställning på ett strömkit från dem (50mm2) där det ingår två säkringar på 100A, så jag kör på det så länge (en på +kabeln vid batteriet och en i andra änden av + vid steget).

Men jag frågade inte om att byta kondingarna. Är inte så sugen på att skicka det till Göteborg... Så frågan kvarstår till er: kan jag provspela steget lite försiktigt som det ser ut?

Sitter kondingarna hålmånterade rätt igenom kortet med fina lödöar på undersidan kommer jag nog försöka byta dem själv. Kul att löda Men jag kommer inte hinna få nya kondingar från Elfa innan helgen och vill gärna provspela lite, om jag inte riskerar att paja någon annan del av steget. Gör jag det?

Comment

Working...
          X