Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad fan ar detta?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vad fan ar detta?

Hej
    Jag har kopt en navi/dvd blahablaha till min Mitsubishi.
    Monterade den haromdagen...inga problem eftersom det bara var att plugga in.
    Men jag undrar vad detta ar,,dosan blinkar med 1/2 seks intervall?
    Det star canbus pa den. Den blinkar aven nar tandningen ar avstangd och aven nar den inte ar kopplad till sjalva navigator-enheten.Jag var nojjig over att den skulle dra strom hela natten sa jag kopplade bort alla kablar tills jag vet vad det ar o vad den gor.
    Tacksam for svar//Danne
    Attached Files

Re: Vad fan ar detta?

Originally posted by Dongen
    Hej
    Jag har kopt en navi/dvd blahablaha till min Mitsubishi.
    Monterade den haromdagen...inga problem eftersom det bara var att plugga in.
    Men jag undrar vad detta ar,,dosan blinkar med 1/2 seks intervall?
    Det star canbus pa den. Den blinkar aven nar tandningen ar avstangd och aven nar den inte ar kopplad till sjalva navigator-enheten.Jag var nojjig over att den skulle dra strom hela natten sa jag kopplade bort alla kablar tills jag vet vad det ar o vad den gor.
    Tacksam for svar//Danne
    Den läser av dom digitala signalerna i bilen och omvandlar dom till analoga till stereon. Tex rattstyrningssignaler och hastighetspulser till navigationen.
    Exakt vad du har för nytta och vad din burk läser ut vet jag ej men troligtvis dom signalerna jag nämnde.
    loudstore.se

loudstore på facebook

Comment

Originally posted by LETH View Post
      Den läser av dom digitala signalerna i bilen och omvandlar dom till analoga till stereon. Tex rattstyrningssignaler och hastighetspulser till navigationen.
      Exakt vad du har för nytta och vad din burk läser ut vet jag ej men troligtvis dom signalerna jag nämnde.
      Ok Tack for svaret.
      Jag ar mest nojjig over att den blinkar utan tandning pa vilket betyder att den drar ut batteriet om den inte slutar blinka.Eller kommer den sluta blinka efter ett tag...nan som vet?

Comment

Originally posted by Dongen View Post
        Ok Tack for svaret.
        Jag ar mest nojjig over att den blinkar utan tandning pa vilket betyder att den drar ut batteriet om den inte slutar blinka.Eller kommer den sluta blinka efter ett tag...nan som vet?
        Förmodligen visar den bara att den är aktiv och den lilla dioden som blinkar drar knappt mätbar mängd ström.
        Det brukar även vara så att när burkar som din synkar med bilen så brukar dom lysa med fast sken.. Eller när tändningen sätts på.
        Hur din burk är uppbyggd eller fungerar vet jag dock inte men att den skulle dra ur batteriet är risken mycket liten.
        loudstore.se

loudstore på facebook

Comment

De CanBus interface som blinkar brukar vara programerbara (Kenwood)
          Har du kopplat grön och vit kabel korrekt ska interfacet få ett fast grönt sken när den har läst av bilen.
          Vi tryck på någon av rattens knappar blir dioden orange.
          sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
          X