Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem - Kicker L7 15"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problem - Kicker L7 15"

Tjena! Jag bytte till mig en Kicker L7 15" igår, har alltid funkat för honom sa han och jag litade på det. Konen såg bra ut och allt så jag gjorde bytet. Men när jag kom hem och skulle test spela den så hörde jag att det lät skit från basen. Kikade runt på den lite och upptäckte att två av kablarna från talspolarna in till basen var tejpade. Så jag tog bort ena tejpen och såg att kabeln var av. Går detta att lösa på något sätt?

Tacksam för svar!

Attached Files

Re: Problem - Kicker L7 15"

löda försiktigt kanske går.
    Men jag skulle nog anse den där förbrukad. Är ett jäkla pill att få till de där och det blir säkert inte riktigt bra heller.
    Har själv försökt med en bas, rättare sagt 4ggr innan jag gav upp helt.

Comment

Okeej, för på den sidan som jag tog bort eltejpen så ser man att kabeln är av, täntke om man tar en nål och pillar bort det och sen trycker i kabeln och fäster den på något sätt, om detta nu går.

Comment

Försök få tag på talspoletråden och löda ihop den med tinsel-leaden, så har jag gjort på en bas. Den spelade utan problem i ett par år efter det. Men det var lite mek, först att hitta tråden, löda ihop det och sen limma fast tinsel-leaden så den inte skulle gå av direkt igen. Har man otur går det inte...

Comment

Originally posted by Jonhny View Post
          Försök få tag på talspoletråden och löda ihop den med tinsel-leaden, så har jag gjort på en bas. Den spelade utan problem i ett par år efter det. Men det var lite mek, först att hitta tråden, löda ihop det och sen limma fast tinsel-leaden så den inte skulle gå av direkt igen. Har man otur går det inte...
          Om det är den vita kabeln du pratar om så har jag ju den kvar. Vad är tinsel-lead för något?

Comment

Har lött ihop de nu, men vad ska mmn ha för lim på lödningen sen? Måste verkligen hålla.

Comment

Epoxy går nog fint!

Comment

Får köpa de sen. Nu funkar basen fin fint!

Comment

Working...
                X