Re: Pioneer avh-x15000dvd stängs inte av med tändningen
Kan ju även vara så att minne samt Tändningsplus är tvärtom i bilen jämnfört med stereon.. provat att byta plats på dessa? Pioneer brukar ha snabbkopplingar.
Sedan blev jag o tänka på att bilen är rätt ny, gick den gamla stereon (org) att starta utan nyckel i?
En Peugeot jag pysslade med lite skickade ut ström i några minuter efter man tagit ur nyckeln innan den stängde av.
Hur länge väntade du?
Det konstiga är att den stängs av ibland men ibland stängs den inte av. Jag väntar tills instrumentpanelen slocknar och då stängs stereon av ibland och ibland inte. Det är väldigt konstigt att det ska vara så. Dessutom funkar inte minnet, den blir nollad varje gång.
Kan ju även vara så att minne samt Tändningsplus är tvärtom i bilen jämnfört med stereon.. provat att byta plats på dessa? Pioneer brukar ha snabbkopplingar.
Sedan blev jag o tänka på att bilen är rätt ny, gick den gamla stereon (org) att starta utan nyckel i?
Jag har testat att byta plats, men ibland stängs den av och ibland inte. Den gamla stereon org kunde man stänga av med on/off knappen. Men har aldrig testat att ha den igång när bilen var avstängd, så jag vet inte om den fungera utan nyckeln.
Jag har testat att byta plats, men ibland stängs den av och ibland inte. Den gamla stereon org kunde man stänga av med on/off knappen. Men har aldrig testat att ha den igång när bilen var avstängd, så jag vet inte om den fungera utan nyckeln.
För ett tag sedan monterade jag en navigation i en Peugeot.
Det visade sig att hela Quadlock kablaget blir strömlöst, det ligger ett relä i säkrings centralen som slår efter ett par minuter.
Problemet löses med 2 nya kablar ner till säkringsboxen snett under ratten, en med konstantspänning samt en som är switchad via nyckeln.
På dessa bilar bör man använda en ISO-adapter även att bilens kablage ser ut som en ISO-standard. Något som kan ställa till dyra bekymmer är att bilens bus-system går upp i denna kabeln oxå, något jag erfarade när jag installerade en Blaupunkt för ett par år sen. Blaupunkten hade några handsfree-funktioner på samma stift och bilen fick totalspunk!
Det absolut bästa tycker jag dock är att koppla nya trådar till matningen precis som Nonne skriver.
På dessa bilar bör man använda en ISO-adapter även att bilens kablage ser ut som en ISO-standard. Något som kan ställa till dyra bekymmer är att bilens bus-system går upp i denna kabeln oxå,
Det fina med Quadlock (som borde finnas i den här bilen) så ligger data signalerna utanför anslutningarna till stereon.
(Grön och blå kontakt enligt bild)
Dessa används inte vid utbyte till eftermarknads stereo och ställer inte till med problem.
Om man nu inte ska ha ett knappar i ratten interface för att styra stereon.
Dessa interface fixar så man får en switchad spänningsmatning, och det var då jag stötte på patrull.
Lösningen i 308cc var att dra en ny strömmatning till gul kabel och sedan funkade allt som vanligt!
Attached Files
sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Det fina med Quadlock (som borde finnas i den här bilen) så ligger data signalerna utanför anslutningarna till stereon.
(Grön och blå kontakt enligt bild)
Dessa används inte vid utbyte till eftermarknads stereo och ställer inte till med problem.
Om man nu inte ska ha ett knappar i ratten interface för att styra stereon.
Dessa interface fixar så man får en switchad spänningsmatning, och det var då jag stötte på patrull.
Lösningen i 308cc var att dra en ny strömmatning till gul kabel och sedan funkade allt som vanligt!
307 finns med vanlig ISO oxå, beror troligen på vilken årsmodell eller stereonivå bilen är beställd med.
307 finns med vanlig ISO oxå, beror troligen på vilken årsmodell eller stereonivå bilen är beställd med.
Helt rätt.
Vad jag fått fram så är det Quadlock from 2005.
Men den uppgiften kanske inte stämmer den heller, det e ju en fransk bil ..... som DU har erfarenhet av
sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Comment