Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e91 Uppgradering (jätteinlägg)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bmw e91 Uppgradering (jätteinlägg)

    Originally posted by Fredrik320xd View Post
    http://www.germaniks.com/amplifiers-...e-bmw-stage-1/

    Hittade detta kit på en engelsk sida. Bra pris om man ska framförallt ska köra original stereon och inte vill använda lågnivå.
    Såg ju riktigt trevligt ut, då måste vi vara prisvärda i Sverige också

    Jag förstår inte varför man ska blanda in både 120.4 och ett 2-kanals Quadlock kablage, undrar om dom monterat ett sådant kit någon gång?
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #32
      Re: Bmw e91 Uppgradering (jätteinlägg)

      Vad tycker ni om följande setup?

      Är det någon del jag missat som jag behöver?
      Är längden på högtalarkablarna på ett ungefär rätt för en e91?


      Del Namn Pris
      Huvudenhet: Zenec 8 495 kr
      Högtalare: Gladen ONE 3 way 201 3 495 kr
      Slutsteg: Gladen ONE 120.4 dsp 6 295 kr
      Ström kit slutsteg: 500 kr
      RCA 2ch + 3(4) split: 335 kr
      Bluetooth till DSP: 395 kr
      Remote rtc: 150 kr
      Kablar front: 10 meter/2.5kvmm 250 kr
      Kablar bas: 8 meter/4kvmm 280 kr
      Dämpning framdörrar: Stp Gold (bulk) 1 695 kr
      Dämpning basar: Stp Gold (2 ark) 400 kr
      A-stolpar för diskant: original bmw 600 kr
      Totalt 22 890 kr

      Alternativet till 120.4 DSP är en 6to8 DSP med två 120.4 för att driva front, bak och två bas. Lite overkill i detta läge, kanske nästa bil.
      Last edited by Fredrik320xd; September 10, 2013, 12:18.

      Comment


      • #33
        Re: Bmw e91 Uppgradering (jätteinlägg)

        Originally posted by Fredrik320xd View Post
        Vad tycker ni om följande setup?

        Är det någon del jag missat som jag behöver?
        Är längden på högtalarkablarna på ett ungefär rätt för en e91?


        Del Namn Pris
        Huvudenhet: Zenec 8 495 kr
        Högtalare: Gladen ONE 3 way 201 3 495 kr
        Slutsteg: Gladen ONE 120.4 dsp 6 295 kr
        Ström kit slutsteg: 500 kr
        RCA 2ch + 3(4) split: 335 kr
        Bluetooth till DSP: 395 kr
        Remote rtc: 150 kr
        Kablar front: 10 meter/2.5kvmm 250 kr
        Kablar bas: 8 meter/4kvmm 280 kr
        Dämpning framdörrar: Stp Gold (bulk) 1 695 kr
        Dämpning basar: Stp Gold (2 ark) 400 kr
        A-stolpar för diskant: original bmw 600 kr
        Totalt 22 890 kr

        Alternativet till 120.4 DSP är en 6to8 DSP med två 120.4 för att driva front, bak och två bas. Lite overkill i detta läge, kanske nästa bil.
        Någon som vet vad montering på ett ungefär skulle gå på av alla delar?

        Comment


        • #34
          Re: Bmw e91 Uppgradering (jätteinlägg)

          Originally posted by Fredrik320xd View Post
          Vad tycker ni om följande setup?

          Är det någon del jag missat som jag behöver?
          Är längden på högtalarkablarna på ett ungefär rätt för en e91?


          Del Namn Pris
          Huvudenhet: Zenec 8 495 kr
          Högtalare: Gladen ONE 3 way 201 3 495 kr
          Slutsteg: Gladen ONE 120.4 dsp 6 295 kr
          Ström kit slutsteg: 500 kr
          RCA 2ch + 3(4) split: 335 kr
          Bluetooth till DSP: 395 kr
          Remote rtc: 150 kr
          Kablar front: 10 meter/2.5kvmm 250 kr
          Kablar bas: 8 meter/4kvmm 280 kr
          Dämpning framdörrar: Stp Gold (bulk) 1 695 kr
          Dämpning basar: Stp Gold (2 ark) 400 kr
          A-stolpar för diskant: original bmw 600 kr
          Totalt 22 890 kr

          Alternativet till 120.4 DSP är en 6to8 DSP med två 120.4 för att driva front, bak och två bas. Lite overkill i detta läge, kanske nästa bil.
          Varför en split till RCA?
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #35
            Re: Bmw e91 Uppgradering (jätteinlägg)

            Originally posted by Fredrik320xd View Post
            lternativet till 120.4 DSP är en 6to8 DSP med två 120.4 för att driva front, bak och två bas. Lite overkill i detta läge, kanske nästa bil.
            Jag hade hellre kört 4to6, 120.4, 1000D om du inte är ute efter att streama med AMAS!
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #36
              Re: Bmw e91 Uppgradering (jätteinlägg)

              Originally posted by Nonne View Post
              Jag hade hellre kört 4to6, 120.4, 1000D om du inte är ute efter att streama med AMAS!
              Är det bättre att köra 4to6 med 120.4 om jag vill komplettera med en bas i reservhjulsbaljan senare?

              Comment


              • #37
                Re: Bmw e91 Uppgradering (jätteinlägg)

                Originally posted by Fredrik320xd View Post
                Är det bättre att köra 4to6 med 120.4 om jag vill komplettera med en bas i reservhjulsbaljan senare?
                Helt klart!

                Då har du all signalbehandling samlad i en och samma burk.
                Kör du steg (vilket du gör) till din sub så får du "känna" dig fram med delningar och liknande om du inte besitter lite goa produkter från SMD!
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment

                Working...
                X