Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prisvärt ljud i Golf V 2007 - konstruktiv kritik och förslag önskas?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prisvärt ljud i Golf V 2007 - konstruktiv kritik och förslag önskas?

Hej,

Jag äger en Golf V 2007 som jag vill byta ut originalljudet i.

Har 10,000 kr att lägga på följande:

1. 6,5-tums kitsystem (framdörrar)
    2. 6,5-tums koaxial (bakdörrar)
    3. 4-kanals slutsteg (driva fram- och baksystemet)
    4. 2 st 8-tums basar
    5. 1-kanals slutsteg (driva basarna)

Söker i första hand 8-tums basar eftersom jag vill ha kvar så mycket av bagagutrymmet som möjligt men kan tänka mig större basar om dessa är byggda för små lådor. Max 40 liter netto för två basar.

Listar nedan ett paketförslag som jag fått. Kom gärna med konstruktiv kritik eller förslag på bättre produkter inom min satta budget.

1 st JBL GTO609C
    1 st JBL GTO629
    1 st JBL GTO-804EZ
    2 st JBL GTO804
    1 st JBL GTO-751EZ (baskontroll [JBL GTO-RBC] medföljer gratis)
    Totalt: 9,490 kr

Edit: Funderar på att fläska till det och välja JBL GTO 1001EZ (650 W RMS) och 3 st JBL GTO. 804.

Re: Prisvärt ljud i Golf V 2007 - konstruktiv kritik och förslag önskas?

Ta kontakt med Ljudbyggaren som har färdiga system till Golfen som ska fungera bra.
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

Comment

Trot mer på att välja ut specifika högtalare än sådant som är märkesanpassat.
      Last edited by DasGolf; April 20, 2013, 00:18.

Comment

Varför det?
        Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
        Ljudbyggaren

Comment

Originally posted by DasGolf View Post
          Vi får nog ta och reda ut det här med MODELLANPASSADE produkter!

Fördelen med Gladens märkesanpassade serier är att det är exakt samma som "standardhögtalaren".
          Skillnaden är att chassit är modell anpassat för att Passa i ett originaluttag?
          Gillar man ljudet i tex SQX eller lite billigare RS finns det bara fördelar för den med en Golf eller liknade bil där högtalaren är anpassad för bilen!

I ett kit för en Golf 4 eller Golf 6 ( ej Golf V ) ligger en "standard" midbas, sen ligger det en adapter i kartongen för att kunna montera den i din bil.
          Denna adapter ska räknas in i budgeten, om inte det tillverkas en egen vill säga!
          Diskanten är bara att "klicka" i så sitter den lika bra som originalet utan egna patenterade lösningar!

CUSTOMFIT = FÖRÄDLAT HÖGTALARSYSTEM

Du nämner inget om huvudenhet, ska du använda orginalspelaren?

För i så fall har vi lösningen.
          Det finns kablage som väldigt enkelt kopplar samman din original huvudenhet och ett Gladen slutsteg, dessa kablage finns i 2 eller 4-kanals utförande.

Till din bil och ditt önskemål skulle vi rekommenderat ett Gladen XS 75c6!
          Denna förstärkare är kompatibel med ovan rekommenderade kablage.
          Tillför ström, koppla ihop steget med original huvudenhet med Plug & Play kablage ... färdigt!
          Nu har du ett förstärkt ljud i alla dina dörrar om du önskar det!

Till XS 75c6 passar 2 stycken SQX 08 som handen i handsken.
          Förstärkaren klarar av 2 basar med bryggade baskanaler, då lämnar steget nästan 500 Watt vilket är lagom till dessa lättdrivna underverk!

Vårt råd är att inte krångla inte till det, gör det enkelt för er och då blir som regel slutresultatet bättre också!
          Last edited by Ljudbyggaren AB; April 21, 2013, 10:20.
          sigpic

Webshop

Besöksadress butik

Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec

Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

Comment

Originally posted by DasGolf View Post
            Generellt förstår jag din tanke.
            Har för egen del provat delar av ett sådant system, från samma tillverkare som ljudbyggaren föreslår. Det var way över förväntan.
            Helt klart - oroa dig inte. Säljsnacket från ljudbyggaren håller vad det lovar.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Working...
            X