Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med kabeldragning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med kabeldragning

Har bara varit inne på spl förut men nu tänkte jag försöka lära mig lite välljud så då undrar jag lite hur jag ska dra kablarna?
    Har 2 st diskanter och 6st 6,5r som ska drivas av 2st 4kanals steg då är min fråga ska jag ta ett steg per sida av bilen lr ska jag dela upp det på något annat sätt? Har en 6to8 om det förändrar saken.

Re: Hjälp med kabeldragning

Originally posted by Pingu
    Har bara varit inne på spl förut men nu tänkte jag försöka lära mig lite välljud så då undrar jag lite hur jag ska dra kablarna?
    Har 2 st diskanter och 6st 6,5r som ska drivas av 2st 4kanals steg då är min fråga ska jag ta ett steg per sida av bilen lr ska jag dela upp det på något annat sätt? Har en 6to8 om det förändrar saken.
    Jag hade inte kört stegen per sida, detta kan medföra olikheter i ljudbilden tills stegen når rätt arbetstemperatur.

Se stegen som 2 individer med 2 egenskaper, skillnaderna är inte så stora men dom KAN finnas där!
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Ok hur ska man koppla dom då? Ska man ta diskanterna på kanal 1-2 och sen dom längsfram i dörrarn på 1-2 på andra steget osv ?

Comment

Om stegen är likadana så kan det faktist vara en bra idé att köra ett per sida, kanalseparationen lär ju bli rätt skaplig med helt skilda steg! Om du har möjlighet att dela diskanterna aktivt så kör du en per kanal, sen en midbas per kanal.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
          kanalseparationen lär ju bli rätt skaplig
          Det beror ju på hur tätt dom sitter
          sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Ok. Har diskanterna uppe på brädan sen har jag 3st 6, 5 i vadera dörr. Båda stegen är lika lr vad man ska säga :-)

Comment

Working...
            X