Announcement

Collapse
No announcement yet.

Framsystem volvo 945

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Framsystem volvo 945

Har just fått hem Spl"s Loud as hell kit med faital pro 6.5 middar och spl diskanter som ska i min 945 som det ska tävlas med Har dämpat och gjort färdigt baffel för 6.5 i framdörrarna och min fundering är nu! Går det överhuvudtaget att klämma in 6.5 i bakdörrarna och har någon tips på hur isf? Tar även emot tips på montering av diskanterna som är ganska stora

Re: Framsystem volvo 945

Hej! Har du elhissar bak eller manuell vev? Bak borde inte va några problem om dom inte är väldigt djupa då kanske lite plåt borde kapas bort. Tänk på att bygg stabilt fram och dämpa väl då jag tyckte det va pilligt och inte fick till det så jag var nöjd någon gång trots stålbaffel som va svetsad i dörren m.m... Sluten låda gjorde susen.

MVH Simon jonsson

Comment

Re: Framsystem volvo 945

Har manuell vev och har kollat så att dom går in på djupet med ca 1 cm marginal Dämpat ett lager i ytter och inner plåt och skruvat mdf baffel direkt i plåten så det är väldigt stabilt. Har även plockat bort facken längst ner på dörrsidorna eftersom dom ska skruvas fast med hjälp av biltemas popmuttrar, dämpning av själva dörrsidan kanske också är att föredra för att styva upp dom? Placering av diskanterna är det största problemet just nu som jag måste klura ut någon lösning på

Comment

Working...
      X