Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sorg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Sorg

Jag glömmer aldrig när vi samarbetade och jag byggde en Mitsubishi Galant med PhoenixGold produkter. Vid detta tillfället var det mässa i Stockholm och varken JonasH eller Erik hade sett bilen live, knappt på bild. För att vara två Gutar så kan två kroppsspråk inte vara mer olika. Jonas hoppade jämfota en meter högt och Erik stod bara och mös. På mässan visade Erik sig vara en showman och bjöd på sig själv till alla som kom in till montern. Det är sådana tillfällen som jag har med mig i minnet av Erik Robsarve. Du är saknad.
    Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Jag hade inte äran att träffa Erik personligen utan har haft nöjet att möta honom på framförallt det här forumet. Jag har säkert läst tusentals av hans inlägg och man slås av hur otroligt kunnig och inte minst hur otroligt hjälpsam han var. Alltid villig att ge en hjälpande hand.

Ett pm avslutar han på detta sätt "Vill du ha hjälp med inställningar så hjälper jag dig gärna, det är bara skoj."

Mina tankar går till hans familj.
      Audi A6 2,4 Quattro
      HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
      Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

Comment

Editerade posten några steg upp, om man vill komma med på samvaron efter begravningen så skall det föranmälas.

//Jonas
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Hade en lång text skriven om en av bilstereosveriges absolut största o mest saknade man/män! (Om ni frågar mig)

(Fölorade den texten då jag tryckte enter)

Gör ett nytt försök.

Detta hade gått mig helt förbi....tills idag!!!

Erik gjorde både stort och djupt intryck på mig, "långt" innan han premierades av "frukten" från tävlandet!

Kommer ihåg en tävling på Gotland (En "bonntävling") då fick jag upp ögonen på hans kunnande o fantastiska ljud.

Har fått äran att träffa denne store man några gånger o det har alltid varit lika trevligt då man fick lyssna på hans senaste "tilltag" Det gav mig både inspiration o gåshud samt jätte haksläpp!!

Kommer även ihåg den gången i Danderyd (tror jag det var) Då Erik o Jonas var överväldigade av Boston 6.4 som vi hade o det bastryck vi åstadkom (med CV då....) Det var otroligt trevligt att prata med er båda den gången minns jag.

Kommer nog ihåg någon vinröd bil Erik hade (tror jag det var) som lät alldeles förträffligt!! Med 8" Macrom fram...kan ha fel men inte på intrycket det gav!!!! Du var en stor inspirations källa för mig var gång jag byggt i min privata bil.

Ja det var en del korta men otroligt trevliga möten med er båda (Har bara träffat Jonas ett par gånger, tyvärr) Har träffat Erik fler gånger, även om dem gångerna var alldeles för få.

Hade sett fram om "nästa" möte i många år nu...men det blev inte så.

Så nu har du gjort det igen, men tyvärr för sista gången:
          Du har gett mig ett låååångt haksläpp,
          (Och djup saknad o tårar denna gången) men det var inte ett sånt haksläpp jag hade tänkt mig Erik.

Saknar dig oerhört, hoppas du ger mig många trevliga haksläpp nästa gång vi ses!!

Lider med dig, Jonas!

Känner inte familjen, men lider med dem.

Du är otroligt saknad Erik!

Må du vila i frid!

//

Tord Jakobsson
          Last edited by BI(L)LJUD; June 7, 2013, 20:32.

Comment

Working...
          X