Hej är ute efter 2st åttor som spelar bra i sluten låda, fram kör jag hertz hsk165 och ett amega 6.5" rör, har kikat på gladen sqx och b2 es8 mk3, nån som har erfarenhet av bägge, b2 är ju trotts allt dubbelt så dyr.
Mvh petri
Testade aldrig mina B2 ES8mk2 i sluten låda men i portat spelade de på rejält, har nu en GZ hydrogen 8" i sluten låda fram i bilen och den spelar då på bra, så bra att jag inte känt nåt större behov av baslåda bak i bilen i vinter.
Gladen har jag hört en 10" SQX i sluten låda och den spelade bra, det gör säkert 2st SQX8 med.
Då har man lite och välja på, ska köpa ett lämpligt momo steg och lutar väll åt och köra hela setuppen i 2 eller 4 ohm, finns det någon bra lathund på nätet där jag kan knappa in enkel eller dubbel talspole och ohm, så jag inte gör någon tabbe där.
Har 4st SQX 8" i en bandpass som jag satte i häromdagen, drivs med enbart 2 kanaler från Genesis P4 ultra (~300Wrms). Det lirar på redigt och låter riktigt bra!
Köpte du sqx8 av Pierre, han nämnde att någon byggt bandpass med 4st, fick hem 2st sqx8 i fredags av Pierre som ska i en gammal chrysler 300 2dr coupe -67, kommer bygga efter gladens volymer och blir 2st separata bandpass lådor med portarna upp i hatthyllan.
Det låter som ett intressant projekt! Du måste lägga upp bilder på det i projekt forumet!
Samt så får du säga vad du tycker om Gladen SQX8 Eller eventuellt kanske man får tigga till sig en provlyssning
Vad för steg ska du köra det med?
Lincoln Mark Viii Framsystem: DD AW6.5, DD AT28 Sub: 4x DD 1508 Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2
Jag lägger ut lite bilder sen när jag kommit igång, kommer köra med ett spl ice 1500.1 i 2ohm som då ger 900w, hoppas bara att det inte blir för mycket effekt .
Amen va tusan, yrbollen läser utan att kolla vem som skrivit! Isåfall så blir det nog lite mycke med 450Wrms per bas, får ta det försiktigt med volymen då!
Comment