Jag har en låda med 4st 8" basar vet ej märke eller hur mycke watt de är mer än att dom är ner kopplad till 2 ohm och jag skulle villja veta vad för slutsteg/monoblock jag ska använd och de ska helst inte kosta mer än typ 1500kr
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Slutsteg/monoblock
Collapse
X
-
Re: Slutsteg/monoblock
ja de va ju inte helt enkelt att svara på utifrån den infon..
-
då ska du kanske kolla så steget fixar 2ohm och sen kolla så du har bra jord och ström.är ju inte basarna som har ihjäl de
Comment
-
Du får nog se över sakerna innan du bränner ett 3:e steg, håller nog med enligt inlägg 4:a i det här fallet OM stegen du använt var specade för 2Ohm!sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Originally posted by Boyakacsha View PostEtt steg "dör" inte pga högtalarnasigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Då tycker jag att du ska kontrollmäta basarna, den polare kan ju ha tänkt lite fel. Ta en multimeter och ställ den i läge för resistansmätning, mät sedan i lådans uttag där högtalarkablarna ska sitta. Ha inte lådan ansluten till ett slutsteg vid mätningen.
Om basarnas totala impedans är 2 Ohm så bör multimetern visa runt 1,8-2 Ohm, möjligen en tiondel hit eller dit.
Comment
-
Originally posted by Boyakacsha View PostAbsolut, tänkte mer på hans sätt att uttala sig. Lät som han trodde att steget dog pga att basarna "är på för hög watt". Inget ovanligt tänk hos lite mer oerfarna har jag märkt :/
Comment
Comment