Skulle det gå att köpa en Bluetooth-mottagare och på något sätt montera den bakom huvudenheten, och på så vis få Bluetooth-funktionalitet i en stereo som inte har det från början? Min tanke är att man på något sätt kan koppla in BT-sändaren bakom stereon genom att dra strömmen från ISO-kontakterna, och sedan få in själva ljudet in i stereon på nåt sätt. Just min stereo har 2 st ISO-kontakter (8 pin vardera) som används, men det finns även en tom tredje ISO-kontakt som inte används. Den kontakten ska vad jag vet kunna användas för att koppla in en cd-växlare. Då borde man ju kunna använda den?
Frågan är bara om det finns en Bluetooth-mottagare som kan passa? Jag misstänker att många mottagare har en knapp som man måste trycka på för att "synka" t.ex. mobiltelefonen med mottagaren, och det blir ju problem om mottagaren sitter bakom stereon, oåtkomlig.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Målet är att kunna streama musik från min mobiltelefon till bilstereon. Det går ju att köpa helt ny stereo, men med montering o allt tror jag det skulle gå på runt 4000-5000 kr.
Min bil, skulle någon undra, är en Fiat Bravo (198) 1,4 T-Jet 2011.
Frågan är bara om det finns en Bluetooth-mottagare som kan passa? Jag misstänker att många mottagare har en knapp som man måste trycka på för att "synka" t.ex. mobiltelefonen med mottagaren, och det blir ju problem om mottagaren sitter bakom stereon, oåtkomlig.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Målet är att kunna streama musik från min mobiltelefon till bilstereon. Det går ju att köpa helt ny stereo, men med montering o allt tror jag det skulle gå på runt 4000-5000 kr.
Min bil, skulle någon undra, är en Fiat Bravo (198) 1,4 T-Jet 2011.
Comment