Announcement

Collapse
No announcement yet.

fråga om kondensator inkoppling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• fråga om kondensator inkoppling

Jag vet hur man kopplar in en kondensator, + från batteriet > kondensator > steg osv

Men det är så här, köpte ett kabelkitt 33mm2 så fick jag med en kondensator, den har 1+ och 1- pol, men frågan är hur ska jag fästa kablarna? 2 st 33mm2 rymms inte att klämma under gängningen som finns på vardera pol.......

Kabelskor? eller ska man köpa ett distrubitionsblock och köra + från batteri > kondensator > block > steg?

Re: fråga om kondensator inkoppling

Är det skruvanslutningar för kabelskor eller klämanslutningar (som på distributionsblock)?
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Nja alltså det är typ tjocka skruvar med en bricka typ, svårt att.förklara, fattar.inte.hur.dom tänkt, lägger jag 1 33mm2 bit.kan jag knappt gänga skruven i polen...

Comment

Skruven är tjock och skruvas åt med en insektsnyckel och strax.under där man skruvar är den lite bredare "som en bricka" sen är det gängningen, kam försöka rita en bild imorgon om ingen fattar

Comment

Som vanligt tänker jag fråga vad kondensatorn är tänkt att göra?
          Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Originally posted by mercasnubben View Post
            Skruven är tjock och skruvas åt med en insektsnyckel och strax.under där man skruvar är den lite bredare "som en bricka" sen är det gängningen, kam försöka rita en bild imorgon om ingen fattar
            Tanken är att Du ska använda kabelskor

Comment

Som Belone skrev, du ska ha ringkabelskor till den kondensatorn, inte bara klämma kabeln under skruvskallen! Då kan du utan problem köra två kablar per anslutning.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
              X