Hejsan, hade tänkt höra på detta forum ifall någon har några erfarenheter av baslådor och Tenstasläde av E39 modell.
Snabb info:
Infinity Kappa 50.11cs
Dls CA31
Alpine CDA-9855
MTX thunder 12" Vet ej serie.
Har problem att få in tryck i kupen.
Eftersom min är en tidig E39 så fanns inte Skibag så jag kapade för glatta livet upp en egen. Men vart helt besviken då jag inte får in nått tryck i kupen.
Hade basen i en annan bil förut där den levererade bra med tryck.
Har testat placera lådan på alla tänkbara sätt i skuffen å fasförskjutit hit å dit med låter inte bra å trycklöst.
Har googlat en heldel och läst fler än 1 tråd ang dessa bilar.
Men då folk bara snackar om att mest watt i peak låter bäst ger jag upp.
Så jag ska bygga en ny låda med 2x10" bara för att testa.
Tanken är att bygga 2st separat lådor som ska spela in genom Skibagen
Dvs att jag blir tvungen att göra vinklade bafflar.
En snabb skiss.
Någon som testat detta?
Dock kommer gapet att vara större än Skibagen för att få mer vinkel så man minskar risken för ståendevågor.Men där kommer mitt "hifi" sinne i konflikt med mitt nytänkade. Blir det bra att forcera ljudet ut genom hålet??
Självklart kommer jag att bygga ett ramverk mellan lådan och ryggstödet som bultas å tätas ordentligt i lådan och i plåten så det inte blir nå vibbrationer av plåten, ifall det blir det får jag förstärka med plattjärn.
Tack på förhand.
Snabb info:
Infinity Kappa 50.11cs
Dls CA31
Alpine CDA-9855
MTX thunder 12" Vet ej serie.
Har problem att få in tryck i kupen.
Eftersom min är en tidig E39 så fanns inte Skibag så jag kapade för glatta livet upp en egen. Men vart helt besviken då jag inte får in nått tryck i kupen.
Hade basen i en annan bil förut där den levererade bra med tryck.
Har testat placera lådan på alla tänkbara sätt i skuffen å fasförskjutit hit å dit med låter inte bra å trycklöst.
Har googlat en heldel och läst fler än 1 tråd ang dessa bilar.
Men då folk bara snackar om att mest watt i peak låter bäst ger jag upp.
Så jag ska bygga en ny låda med 2x10" bara för att testa.
Tanken är att bygga 2st separat lådor som ska spela in genom Skibagen
Dvs att jag blir tvungen att göra vinklade bafflar.
En snabb skiss.
Någon som testat detta?
Dock kommer gapet att vara större än Skibagen för att få mer vinkel så man minskar risken för ståendevågor.Men där kommer mitt "hifi" sinne i konflikt med mitt nytänkade. Blir det bra att forcera ljudet ut genom hålet??
Självklart kommer jag att bygga ett ramverk mellan lådan och ryggstödet som bultas å tätas ordentligt i lådan och i plåten så det inte blir nå vibbrationer av plåten, ifall det blir det får jag förstärka med plattjärn.
Tack på förhand.
Comment