Announcement

Collapse
No announcement yet.

tävlingsklass

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: tävlingsklass

Jag som kör 3-vägs fram och dubbla subbar då?
    A2
    A4
    A6 x2

räknas som 8 kanaler.
    vad gäller mig?
    orörd bräda, men ändrade dörrsidor och a-stolpar

Comment

Originally posted by Hewi View Post
      Tar man sig tid att läsa igenom reglerna för de olika klasserna så är det inte så komplicerat att se vilken klass som man passar i ,
      dessutom så får man ett hum om vad som kan vara smart att göra redan när grunden i bilstereon byggs upp t.ex vad gäller avsäkringar och kabelskydd osv

Regler, klasser osv finner du här: http://www.emmanet.info/competition/rules/
      Ps: glöm inte att läsa addendumet också!
      Läste pdf:en med "the rulebook" och kommer försöka installera enligt boken och kanske tom tävla lite.
      Audi A6 2,4 Quattro
      HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
      Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

Comment

Originally posted by Noiseprojekt View Post
        Jag som kör 3-vägs fram och dubbla subbar då?
        A2
        A4
        A6 x2

räknas som 8 kanaler.
        vad gäller mig?
        orörd bräda, men ändrade dörrsidor och a-stolpar
        Har du åtta PAR högtalarkablar anslutna så är det 8 kanaler.

Advanced unlimited låter som en passande klass enligt mig :-)
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

Comment

Verkar vara mer fart i den här tråden så jag frågar här också.

Har suttit och läst regelboken lite och blir inte riktigt klok på vilken klass man hamnar i om man monterar både diskant och mellanregister i A-stolpen? För i rookie verkar det ju vara okej men i stegen över, SQ Experienced och SQ Advanced står det ju att man bara får montera ett par i antingen A-stolpe eller i backspegelkåpan.

Tänkte nämligen jag skulle prova att tävla lite nästa sommar.

Är ju lite surt om man måste göra om hela framsystemt för att man byter klass.

Comment

Originally posted by Carl Arwidsson View Post
            Verkar vara mer fart i den här tråden så jag frågar här också.

Har suttit och läst regelboken lite och blir inte riktigt klok på vilken klass man hamnar i om man monterar både diskant och mellanregister i A-stolpen? För i rookie verkar det ju vara okej men i stegen över, SQ Experienced och SQ Advanced står det ju att man bara får montera ett par i antingen A-stolpe eller i backspegelkåpan.

Tänkte nämligen jag skulle prova att tävla lite nästa sommar.

Är ju lite surt om man måste göra om hela framsystemt för att man byter klass.
            Det blir väl master då? Jag läste nyss också och jag tolkade det som att det ej är ok med två olika element. Undra varför reglerna är sådana.

Ta mig som exempel, jag är nästan helt grön på billjud. Vill pröva på att tävla för att lära mig hur det fungerar, och det verkar som att jag då klassar in direkt i master för att jag har för stora högtalare på brädan, dessutom i kombination med diskant i spegelkåpa. Sedan har jag haft turen att få tag på en samarbetspartner. Då ska jag tydligen upp de större klasserna på en gång.

Jag tror dock att det blir kul, men det känns lite lustigt att behöva gå in i en sådan klass, då jag inte ens har koll på hur en bedömning går till, bortsett från det lilla som jag läst i regelboken.
            Sponsor:
            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
            Tudor Batteries - www.tudor.se
            Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Originally posted by t0mas View Post
              Läste pdf:en med "the rulebook" och kommer försöka installera enligt boken och kanske tom tävla lite.
              Bra! Såklart du ska!
              "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by ppk View Post
                Ta mig som exempel, jag är nästan helt grön på billjud. Vill pröva på att tävla för att lära mig hur det fungerar, och det verkar som att jag då klassar in direkt i master för att jag har för stora högtalare på brädan, dessutom i kombination med diskant i spegelkåpa. Sedan har jag haft turen att få tag på en samarbetspartner. Då ska jag tydligen upp de större klasserna på en gång.
                När man bygger om så mycket som du gör så hör man hemma i Master!

Det är inte fair mot den nybörjare som kommer med ett system på original-plats att möta dig. I hans ögon är det du som är "proffs" eftersom du byggt om såpass mycket.
                // Gurra
                BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

Comment

När man sen dessutom har "spons" så bör man kunna få en del hjälp även med inställningar och byggnation från den butiken.
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
                  X