Announcement

Collapse
No announcement yet.

Var och handla lite

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Var och handla lite

Man skall ju stödja "lokalproducerat" sägs det, så var in till seastreamsgarage en sväng på kvällen..

Så.. vad gör man med det här nu då... Jens?!

Ska försöka pilla in detta i Mercan i helgen tänkte jag..

Re: Var och handla lite

Basröret skickar du upp under handskfacket, koppla på steget och laborera lite med röret (åt vilket håll det ska sitta samt avstånd) sen är det bara att poppa på å njuta!
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Jo Herr Horsyhorse hade förevisning om montaget på röret bla, en mycket sympatisk person skall sägas

Steget skickas fast under lastluckan i bagaget tänkte jag(stort som ett sopnedkast utan reservhjul) så plats finnes.

Fattar dock inte att jag går och köper såna här prylar när jag egentligen hatar att riva i bilar?! haha

Comment

Får skriva ett par rader sen om vad du tycker om basröret!

Comment

Nu har jag "installerat".. placeringsutvärdering följer..

Det handlar inte om disco eller kylskåp-i-skuffen-bas, men för mitt behov med mer botten till sånt jag lyssnar på i bilen.. typ Carcass, Meshuggah och annat döds-junk och en och annan högst ordinär Hårdrockslåt med Rush tex.

Tack till Herrar Horsyhorse & jensclaudius för assistansen!

Jag är nöjd

Kan tillägga att jag fick lite ont i hjärtat efter jag vred om nyckel på bilen när jag var klar..
          Panelen lyste upp som en jävla Julgran med felkoder & skit..
          ABS, BAS, EPS... you name it!

Starta om ett par ggr men det lyste lik väl, fan här flyger tusenlapparna..

Men.. ett par ryck google så får jag ett tips som lät så dumt att jag måste prova

1: Ställ ratten i centrum, starta bilen, vrid ratten fullt vänster sen fullt höger, vrid ratten tillbaka till centrum och starta om två ggr..
          - Visst eller hur?!
          Gjorde så.. och tro fan om inte felmedelandena försvann?!

Comment

Meshuggah är bra skit! :-)

Comment

Meshuggah plattan ObZen är bra test för rapp bas tro jag

Comment

Hmmmm , är det där "installerat" med hjälp av en två faldig Em vinnare och en som driver en billjudsbutik???

Kul att du är nöjd med grejorna iallefall , måste nog testa ObZen i min bil ngn gång!
                "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Nej dom är oskyldiga till detta, Bara trevliga

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                    Hmmmm , är det där "installerat" med hjälp av en två faldig Em vinnare och en som driver en billjudsbutik???

Kul att du är nöjd med grejorna iallefall , måste nog testa ObZen i min bil ngn gång!
                    Nejdå, jag har bara inspekterat en snabbis
                    Kändes som om Pelle var tveksam till att visa installationen då det var provisoriskt och jag förväntade mig att steget låg i skramlade runt i baljan tillsammans med 25m kabel, men icke, blev nästan lite besviken
                    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

ObZen plattan är sjukt bra, öppnade tråden för 20+ minuter sen, slog på skivan eftersom den nämndes och har inte fått ett dugg gjort sen dess..

Comment

Originally posted by burner View Post
                        Nej dom är oskyldiga till detta, Bara trevliga
                        Visst är dem! Förstår nu vad du menar med "test av rapp bas" i ObZen , har bara kört igång den på datorn men jäklar vilket drag!

Originally posted by jensclaudius View Post
                        Nejdå, jag har bara inspekterat en snabbis
                        Kändes som om Pelle var tveksam till att visa installationen då det var provisoriskt och jag förväntade mig att steget låg i skramlade runt i baljan tillsammans med 25m kabel, men icke, blev nästan lite besviken
                        Jaja säkert , erkänn nu.............
                        "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Originally posted by Hewi View Post

Om du ska skaffa dig så styver musik som Meshugga och köra i din bil så måste jag bara få lyssna nångång!

När som helst om du är ute och drar på E20 förbi Mariestad så får du hojja till (även om du bara är kaffetörstig)!

Comment

Det sjuka är att dom låter lika tajt, bra live.
                            Sett ett antal ggr, lika fascinerande varje gång.

Comment

Originally posted by Slarvar View Post
                              Om du ska skaffa dig så styver musik som Meshugga och köra i din bil så måste jag bara få lyssna nångång!

När som helst om du är ute och drar på E20 förbi Mariestad så får du hojja till (även om du bara är kaffetörstig)!
                              Det är inte ofta jag far åt det hållet tyvärr men vi lär säkert träffas på ett eller annat sätt nästa år och finns skivan kvar i bilen då så............
                              "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Working...
                              X