Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nu har jag hört bästa orginalljudet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nu har jag hört bästa orginalljudet

Jag och min hifi nörd Var runt i i de största bilaffärerna i dag å bara lysnade på ljud bara värsta anl struntade i de andra
    Bmw x6 tyckte Hifinörden om bra detaljrikt ljud.
    MB går det inte att avgöra då allt ska specialbeställas och det är ingen firma som Specialbeställer Ljud för hundratusen tillen demo bil.
    Den ska säljas den med en gång.
    Audi perfektion inte för mycket av något bra bas men lite skrikig diskant.
    Fick se en ny 95a också vet inte om den hade värsta anläggningen men riktigt bra ljud var det,synd att de konkade.
    Jo och så sist en Volvo jädrar vilket tryck den har ju en 12"Bas och man blev imponerad av hur djupt basen spelade säkert under20hz.
    Men för att höra helheten så sänkte vi basen HIFI nörden var helt säker på att Det var Dyra Danska ellement som gömmde sig bakom gallren i Volvon.
    Det var en rolig dag och vi var eniga om vem som hade bästa ljudet.
    Men ingen idé att försöka övertala en MB frälst att typ Volvo är bättre
    Min HiFi nörd som skriver artiklar i många Tidningar funderade på att skriva en artikel om Billjud då många lyssnar mer i bilen än i sin dyra hemma anläggning.
    Gitarrist HIFI nörd

Re: Nu har jag hört bästa orginalljudet

Jaha, vilken tyckte ni hade bäst ljud då?
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Volvo xc70 High Performance riktigt bra högtalare och en12" Bas ja det lät bäst
      Ringde en kompis på inköpsavd i kväll för att fråga vilka högtalare de hade han mindes att de var Danska men skulle kolla upp mer på Måndag
      Han sa att de lagt mkt pengar på high performance ljudet och det var inte populärt.
      Cheferna hade blivit vansiniga på att de sattsat så mkt pengar på några jävla högtalare.

Gå in och lyssna på Volvo v70 high performance med bashögtalaren som är tllval.
      Gitarrist HIFI nörd

Comment

Uppenbarligen så har ingen utav er två koll på riktig HiFi för alla system som du nämnt i denna tråden är total katastrof när det kommer till Ljudkvalitet.

Lycka till i din resa att förstå!
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

och det jag tror JonasH menar är att det är kul att Ni tagit Er tiden att lyssna på så många olika ljudsystem i olika bilar och upptäckt hur roligt det är med ljud i bil.
          Men många av dagens originalsystem skulle kunna bli ännu bättre om de tog av hjälp av folk med erfarenhet av just ljud i bil, och inte förlitade sig så mycket på firmans tunga namn inom hifi världen. Ingen nämnd, ingen hängd..

När Ni nu tagit Er tid till att göra denna resa till olika bilhallar så hoppas jag att Ni tar Er tiden att åka på en bilstereotävling med SQ bilar närvarande också.
          Så får Ni uppleva ännu lite bättre ljud i bil. Förhoppningsvis...

Vilka tidningar skriver Din kompis för?

Mvh
          Rutger
          Last edited by rutger j; November 3, 2012, 00:20.
          Du lär så länge du lever, heter det.
          Jag tror att motsatsen är lika sann.
          Bengt Feldreich

Comment

volvo och en del VW använder enklare dynaudio-element.
            /tycker Erik.

Comment

Jag har själv byggt billjud i min Saab 9000
              Ruinerade mig på slutsteg och högtalare.
              Det var Hifonics och visaton som jag sattsade på.
              Ljudet kostade mig säkert 70 000kr och blev aldrig nöjd
              Sedan köpte jag mig en A4a och då fick jag för mig att bygga så det inte syndes när man öppnade bakluckan utan allt skulle vara gömt enda som syndes var jbl decade 6x9or den första serien de lät riktigt bra 12"Jbl bas.
              Nästa bil blev en BMW X5 den hade värsta ljudanläggningen från BMW det lät väl så där orkade inte börja byta högtalare i den.
              Nu har jag en Volvo XC70-04a med den minsta anläggningen urs va dårligt ljud det är gör ont i mig när jag lyssnar på musik.
              Nu har jag tröttnat på att skruva billjud och har inte råd att låta n firma göra det heller så Rik är jag inte längre med familj hus och lån.
              Får vara nöjd att jag kan ha en hyffsad dyr studio hemma och en drös med Fenders å Gibson Gitarrer.
              Eftersom jag har riktigt dyra studiomonitorer så är jag väl lite kräsen på ljud.
              Önskar jag hade pengar så jag bara kunde lämna in bilen så de fixade bra ljud åt mig.
              Får köpa trisslotter
              Gitarrist HIFI nörd

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
                volvo och en del VW använder enklare dynaudio-element.
                Medans Lastvagnar dras med superbilliga OEM-element från Onkyo......
                Visst var det kul att de köpte in PG till sin jubileumshytt under perioden HiFi-Klubben hade agentaturen men mja......resultatet gav väldigt mkt att önska. I det läger hade DLS varit ett bättre val då de var både billigare och hade gett en bättre totallösning med tanke på möjligheterna i hytten istället för midbasen bak i dörren och diskanten i brädan. Snacka om tomrum dem emellan....

Nej nu är jag bara bitter på inköparna fast det var längesedan nu
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Jag har High Performance i min V70 -12, kan hålla med att det är ett av de bättre originalsystemen. Eller mindre dåligt, för det är långt ifrån bra.

Är det verkligen en 12" bas, måste kolla upp vad som ligger under golvet i bagaget.
                  Vis vobiscum sit!

Comment

Originally posted by Nordenmark View Post
                    måste kolla upp vad som ligger under golvet i bagaget.
                    ...väntar med spänning.

Pierre
                    SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Jag såg det här men har inte kollat upp det.

http://www.blocket.se/vasternorrland...7.htm?ca=7&w=3
                      Gitarrist HIFI nörd

Comment

Originally posted by Nordenmark View Post
                        Jag har High Performance i min V70 -12, kan hålla med att det är ett av de bättre originalsystemen. Eller mindre dåligt, för det är långt ifrån bra.

Är det verkligen en 12" bas, måste kolla upp vad som ligger under golvet i bagaget.
                        Jag undrar om det inte är en liten bandpass i den.

Comment

Originally posted by bbenderman View Post
                          Jag såg det här men har inte kollat upp det.

http://www.blocket.se/vasternorrland...7.htm?ca=7&w=3
                          En sån har jag i min v70 t5 -01 med det stora ljudpaketet, bilen är importerad ifrån Tyskland tror jag. Och ljudet i bilen är tillräckligt bra att jag inte kommer sätta i något annat ljud
                          Det tråkiga är att har du ställt in allt så det låter gött på "halv högt" ljud och du vill spela lite högre så förlorar stegen kontroll på högtalarna/basen så man får liksom ställa in om man vill spela högt eller spela normal.

Comment

Har High performance i Min V50 Classic på jobbet och visst låter det ganska "fett" men långt ifrån bra...
                            Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Originally posted by joj View Post
                              Har High performance i Min V50 Classic på jobbet och visst låter det ganska "fett" men långt ifrån bra...
                              Det Beror ju på vad du jämför med. Ett original ljud kommer aldrig låta bättre än efter monterat ljud.

Comment

Working...
                              X