Över miljonen och lyxbilar är ju inte så många. I stort sett bara Rolls. Och de använder så vitt jag vet Lexicons system
Lexicon ägs av Harman international industries, liksom AKG, Crown, Infinity, JBL (Peugeot), Mark Levinson (Lexus), Harman/Kardon (BMW), Becker (Mercedes), Selenium och gamla Nokia Car systems. Så de vet hur man gör. Om det gör det bra är jag väl inte helt säker på...
De jag skulle vilja lyssna på är Linns system i Aston Martin och Jaguars Meridian-system
Över miljonen och lyxbilar är ju inte så många. I stort sett bara Rolls. Och de använder så vitt jag vet Lexicons system
Lexicon ägs av Harman international industries, liksom AKG, Crown, Infinity, JBL (Peugeot), Mark Levinson (Lexus), Harman/Kardon (BMW), Becker (Mercedes), Selenium och gamla Nokia Car systems. Så de vet hur man gör. Om det gör det bra är jag väl inte helt säker på...
De jag skulle vilja lyssna på är Linns system i Aston Martin och Jaguars Meridian-system
Vet du ungefär vad ljudet kostar i dessa? Är det helt överprisat så att gemene man kan få till det bättre eller är det en ren njutning? Man har väl ändå lite förväntningar om man tittar på prislappen...
Vet du ungefär vad ljudet kostar i dessa? Är det helt överprisat så att gemene man kan få till det bättre eller är det en ren njutning? Man har väl ändå lite förväntningar om man tittar på prislappen...
Det duger säkert för de som inte är kräsna eller skall tävla.
Men för de där 1% som vill ha en riktig upplevelse så är det inte tillräckligt bra. De kan inte kompromissa bort så mycket plats och inte sätta grejer där de behöver sitta för att skapa magin.
/Jonas
SM-guld 2007 och 2008.
Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda
Linn är ju numera ersatt med B&O i de flesta Aston, och de är ju inte alltid helt prisvärda för 50-60 papp.
Det man måste inse är att man i en sån här bil inte kan jämföra prislappen på stereon med vad man skulle kunna köpa motsvarande prylar för, utan vad prylar plus en riktigt bra installation skulle kosta.
Vi pratar kanske grejer för 30' och installation för lika mycket.
Om vi då tar ett Linnsystem som till Astonen så får man aktivt delade tvåvägs system runt bilen och två servokontrollerade subbar. Inte alls orimligt men det uppfyller kanske inte Emma's ljudideal. Vilket de flesta kunder troligen inte heller förväntar sig i en bil. Gissar på att det troligen handlar mer om en 5.1-upplevelse.
Om man ska kalla bilen Koenigsegg Agera R för en lyxbil får var och en avgöra, ser man till priset på 11 miljoner så är den inte för vanliga människor iallafall!
Köper man en Agera R får man en anläggning med potential.
Bilen är bestyckad med förstärkare från Mosconi av modell One 120.4 DSP.
Högatalarna kommer från Gladen Audio, ett par HG-165ZPDC-3 och ett par HGZPPP-3 vilka vi kallar Zero Pro 80 till vardags.
Högtalarna sitter monterade i kolfiberbafflar, slutsteget är också monterad i en kraftig kostruktion av kolfiber.
Fördelen med med just denna uppsättningen är om någon kund vill ha en annorlunda ljudkurva.
Vi justerar efter kundens önskemål, ljudfilen mejlas till kunden och är färdig att överföras till förstärkaren.
Om man ska kalla bilen Koenigsegg Agera R för en lyxbil får var och en avgöra, ser man till priset på 11 miljoner så är den inte för vanliga människor iallafall!
Köper man en Agera R får man en anläggning med potential.
Bilen är bestyckad med förstärkare från Mosconi av modell One 120.4 DSP.
Högatalarna kommer från Gladen Audio, ett par HG-165ZPDC-3 och ett par HGZPPP-3 vilka vi kallar Zero Pro 80 till vardags.
Högtalarna sitter monterade i kolfiberbafflar, slutsteget är också monterad i en kraftig kostruktion av kolfiber.
Fördelen med med just denna uppsättningen är om någon kund vill ha en annorlunda ljudkurva.
Vi justerar efter kundens önskemål, ljudfilen mejlas till kunden och är färdig att överföras till förstärkaren.
Om man ska kalla bilen Koenigsegg Agera R för en lyxbil får var och en avgöra, ser man till priset på 11 miljoner så är den inte för vanliga människor iallafall!
Köper man en Agera R får man en anläggning med potential.
Bilen är bestyckad med förstärkare från Mosconi av modell One 120.4 DSP.
Högatalarna kommer från Gladen Audio, ett par HG-165ZPDC-3 och ett par HGZPPP-3 vilka vi kallar Zero Pro 80 till vardags.
Högtalarna sitter monterade i kolfiberbafflar, slutsteget är också monterad i en kraftig kostruktion av kolfiber.
Fördelen med med just denna uppsättningen är om någon kund vill ha en annorlunda ljudkurva.
Vi justerar efter kundens önskemål, ljudfilen mejlas till kunden och är färdig att överföras till förstärkaren.
Systempris: 0,1% av bilens pris!
De har iallafall valt att lägga pengar på världsklass när det gäller fjädringen
SM-guld 2007 och 2008.
Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda
Comment