Announcement

Collapse
No announcement yet.

Störningar oljud

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Störningar oljud

Har sökt som en tok men hitter inget..

Till problemet.
    Jag har en hel hope störningar.
    utrustning bt60 till bitone till 7 slutstegskanaler.
    jag har ett grundbrus.
    Jag har ploppljud vid låtbyte.
    Jag har generatorvin.

Vad jag har testat.
    Annan huvudenhet=samma skit.
    iphone till bitone= inga plopp eller generatorvin.

Verkar som HU plockar upp skräp.
    Det hjälper inte att flytta den dock drar jag ut den och har den i knäet är det samma.

Hjälp

Re: Störningar oljud

Ploppljud vid låtbyte och generatorvin får mig att tänka på signaljorden...men eftersom du provat med olika enheter och samma resultat så blir jag mer tveksam.

Då jag kör med digital signal till min BitOne så har jag gemensam jordpunkt till box och enhet......du kanske kan prova det om jordpotensialen påverkar i ditt fall även om du kör analogt. Det är alltså bara en fundering...
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Nästa på min lista va att just prova ändra jorden till HU och dra en kabel till batteriet för att prova.
      Så tack för input
      Ja jag provade en annan HU ny direkt ur kartong men med mitt kablage.
      Jag blir nipprig på detta då bilen va knäpptyst innan jag kopplade in bitone i systemet.

Comment

oljud om du kör signal direkt från bt60 till stegen??

oljud i alla kanaler?

vad för bil?
        De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Innan körde jag lågnivå direkt till samma steg och då var det tyst.
          Har inte provat de nu dock så får testa koppla lågnivå på diskant/mellan steget och se om det är kvar.
          Tack för input.
          Vill ha så mycke tips som det bara går för jag har verkligen kört fast.

En sak jag har testat är att koppla ett avstörningsfilter framme vid HU och då blev jag av med ploppet vid låtbyte och generatorvinet blev lite lägre.
          Jordare jag det filtret så fick jag dock andra störningar.

Comment

Oj just det bilen är en bmw e91

Comment

BTW......vilken BitOne är det?
              BitOne eller BitOne.1?
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Är min gamla. Kommer inte ihåg om vilken version, men Armour automotive sa att det var den uppdaterade varianten när jag köpte den. Körde den tillsammans med min Mcintosh cd, men den är iofs känd för att vara knäpptyst.
                Octan
                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

OctanAudio
                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                Fegens Vandrarhem

Bilstereoblog
                Team Ljudbyggaren

Comment

Om du inte har oljud när du kopplar in extern källa, så har du en potentialskillnad mellan huvudenheten och resten av systemet.

Du måste bytra jordpunkt på HUn, och processorn med eventuellt. Testa jorda allt i samma punkt, och den sista utvägen är dra allt (ink steg) till minuspolen på batteriet.

Eller köpa en sån där jordloopsbrytare för typ 99 spänn som fanns förr, vet dock ej om de finns numera?

mvh Jonas
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Jag skulle säga att du har jordfel, har du kollat dina RCA kablar så inte någon av dessa är felvända!

Hur har du gainerna.

Prova att dra en jordkabel bak i bilen där du har ditt batteri.
                    Alla nya bilar har är så fruktansvärt rostskyddade att plåtarna inte får kontakt med varandra.
                    Finns en hel del bilar som har plåtar limmade utan en enda svetspunkt.
                    Att jorda i en sådan är helt hopplöst, men dock så är det en PLÅT!

Våra erfarenheter av Bitt One är att gör man inte rätt lever den ett eget liv!
                    sigpic

Webshop

Besöksadress butik

Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec

Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

Comment

Tack för tipsen jag tycker oxå att det lutar att att ljudet kommer in i strömtillförslen.
                      Skall testa att isolera stömmen genom att koppla huvudenheten på ett externt batteri utanför bilen.
                      Återkommer med resultat.

Comment

Hade rätt. Jag isolerade strömmen genom att ta från ett batteri som inte var kopplat till bilen.
                        Efter det provade jag att dra separat jord till batteriet från HU och det funkade. Extremt lågt grundbrus "ej justerade nivåer" och inget generatorvin. Success. Ett problem kvar dock. Ett PLOP vid låtbyte. Men felsöker vidare på det när jag har dragit in den nya jorden och lagt den på plats om det fortfarande är tyst då

Comment

Working...
                        X