Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fel på Kicker zx 1500.1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fel på Kicker zx 1500.1

Mitt slutsteg lade plötsligt av i helgen utan uppenbar orsak.
    Både protection och kickerloggan blinkar rött.
    Jag har kollat kablar, tittat inuti steget, laddat batteriet, kopplat in steget utan både basar och lågnivå och det blinkar fortfarande rött.

Både ström och jord går via distrubutionsblock och mitt andra steg funkar utan problem.
    Något förslag på felsökning/åtgärd?

Re: Fel på Kicker zx 1500.1

Originally posted by Vincent Qvarfordt
    Mitt slutsteg lade plötsligt av i helgen utan uppenbar orsak.
    Både protection och kickerloggan blinkar rött.
    Jag har kollat kablar, tittat inuti steget, laddat batteriet, kopplat in steget utan både basar och lågnivå och det blinkar fortfarande rött.

Både ström och jord går via distrubutionsblock och mitt andra steg funkar utan problem.
    Något förslag på felsökning/åtgärd?
    Vad har du kört för belastning på det?
    Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Originally posted by Tokken View Post
      Vad har du kört för belastning på det?
      2 ohm, 2 st L7 10".

Spelar inte vrålhögt

Comment

Jag får ingen ordning på steget, ska jag kasta det, laga det eller kan jag felsöka det på något enkelt sätt?

Comment

Om det är rätt spänning på stegets plint där strömkablarna sitter fast och att steget bråkar fastän baskablar+lågnivåkabel är bortkopplade, då bör ju felet sitta inuti steget eller alternativt omkring stegets egna säkringar.

Har själv inte gjort en massa felsökning inuti diverse steg, men man kan iaf kontrollmäta att spänningen verkligen kommer förbi säkringarna och fram till kretskortet. Sedan är det väl optisk kontroll som gäller, men det hade du redan gjort.

Förresten, mät även att remotespänningen vid steget är okej.

Comment

Originally posted by Optima View Post
            Om det är rätt spänning på stegets plint där strömkablarna sitter fast och att steget bråkar fastän baskablar+lågnivåkabel är bortkopplade, då bör ju felet sitta inuti steget eller alternativt omkring stegets egna säkringar.

Har själv inte gjort en massa felsökning inuti diverse steg, men man kan iaf kontrollmäta att spänningen verkligen kommer förbi säkringarna och fram till kretskortet. Sedan är det väl optisk kontroll som gäller, men det hade du redan gjort.

Förresten, mät även att remotespänningen vid steget är okej.

Mitt andra kickersteg som får både ström och jord från samma ställe funkar utmärkt. Även remote är samma.
            Steget saknar säkring, skall säkras externt.
            Ska prova att koppla steget på det andra steget kablar.
            Ger inte det något får jag väl kolla vad någon firma tar för felsökning/reparation.

Comment

Working...
            X