Announcement

Collapse
No announcement yet.

Låda till dubbla kicker L7 10"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Låda till dubbla kicker L7 10"

Tjena, tänkte om någon har nåt förslag på låda till 2 st L7 10" med dubbla 4 ohms talspolar. skall driva basarna med ett JBL gto 14001 och koppla i 2 ohm tänkte jag. Funderar på om man måste dela upp lådan med mellanvägg eller om det går att ha det öppet mellan. portad låda är min plan, då kommer nästa fråga om det är slotport som gäller eller om man kan ha en eller två runda portar beroende på om man har basarna i separata utrymmen..
    Tacksam för tips och råd // Micke

Re: Låda till dubbla kicker L7 10"

Vilken årgång på basarna?
    Hur ska lådan spela, mest djupbas eller jättehögt eller allround?

Man måste inte dela upp lådan, det går att ha basarna i samma utrymme. Slotport känns som ett vettigt alternativ, eller möjligen 3 st 4" portar.

Comment

Är från 2011 tror jag.. Vill kunna spela allt möjligt men ändå få bra djup och spela högt så det är väl allround egentligen man får kalla det
      Det jag tänkte med vilken sorts port man ska bygga är ju att det blir jobbigt med slotport om man delar av lådan, då är det ju lättast med rör.. vill ju bygga för att få så bra resultat som möjligt..
      Tack för all hjälp
      // Micke

Comment

Hur kopplar du 4*4 ohm till 2 ohm.

Jag får alternativen till 1, 4 eller 16 ohm.

Comment

ja precis, kopplar basarna i 2 ohm så det blir väl 4 ohm totalt när man kopplar ihop dom till steget..

Comment

80 liter netto med 3 st 4" portar, rören kapas till 50 cm och sedan sätts trattar i båda ändar. Alternativt 280 cm2 slotport (28x10 cm i uträkningen) som är totalt 54 cm lång, vilket blir en enklare lösning.

Förslaget är teoretiskt.

Comment

Tack för bra och snabba svar.. Mätte lite i bagaget som lådan ska in i och lådan får byggas med vinklad baksida mot baksätets ryggstöd och kan då ha yttermått på max djup nere 40 cm, djup uppe 25cm, höjd 40 cm och bredd 90 cm. volymen borde ju gå att få till men porten blir problem om jag fattat måtten rätt, går det att räkna om måtten på porten så att det får plats i lådan?

Comment

Missförstånd, bortse från detta

Comment

Working...
                X