Finns upp mätningar på att biltema laddaren laddar 2ampere mer än c-teck laddaren
Finns det några långtidstester med? Som säger vilken typ av miljötester/stresstester den genomgått och förväntad livslängd?
Vem som helst kan bygga en laddare som laddar mer än en CTek i samma chassi. Det kan knappast vara av intresse. Visst kan man använda sin garanti, och hoppas den packar ihop innan 2 år, men det är möjligen att se lite kortsiktigt?
SM-guld 2007 och 2008.
Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda
Re: Biltema säljer motsvarighet till C-tec xs2500!?
Börjar det tyvärr inte bli som så att dagens elektronik är förbrukningsvara?
Allt är ju så prispressat så det finns väl snart inget som håller i längden, om man inte betalar för det som sagt.
Börjar det tyvärr inte bli som så att dagens elektronik är förbrukningsvara?
Allt är ju så prispressat så det finns väl snart inget som håller i längden, om man inte betalar för det som sagt.
BÖRJAR bli?
Så har det varit i minst tio års tid redan....
Saker kostar allt mindre att ta fram och framförallt tillverka vilket gör att folk inte bryr sig längre...då kan även kvalitén minska så sparas det in pengar även där...
Så slutsatsen är att C-tek köper samma skräp utvecklat i kina som alla andra? Då förstår jag inte varför så många köper dem för dyra pengar. Har folk här ingen koll?
Så slutsatsen är att C-tek köper samma skräp utvecklat i kina som alla andra? Då förstår jag inte varför så många köper dem för dyra pengar. Har folk här ingen koll?
Har ju i princip inte funnits något alternativ till c-tek tidigare
Har någon skrivit att C-tek'en är utvecklad i Kina? Sluta nu vara så kitslig.
Som Kulan säger har det varit enda alternativet i en längre tid med tanke på storlek/prestanda.
sigpic
-C5 2008 -SQuse-
-Citroen -making mechanics out of men since 1919-
Vad jag vet är CTEC svenskutvecklat men byggt i Kina...
Att det efter ett tag dyker upp kopior är ärligt talat ofrånkomligt.....
Har användt c-tek'n i många år det har aldrig strulat ska bli kul o se om biltemas är lika bra efter långtids test isåfall värt pengarna kommer följa denna tråd o se vad folk tycker om dom
Jag har varje år skaffat fler cteks i bilen och detta år har jag kört med 7st multi xs 25000 laddare på mina 10st 100ah batterier och aldrig haft problem samt dom presterar som nya.
Har väldigt svårt att tänka mig en biltema laddare skulle vara i klass i med en ctek men kommer även jag följa denna tråden med stort intresse =)
Hoppas någon inom bilstereo som kör hård-test på detta. Tror det är många som vill ha svar. Just hållbarhet kanske man inte märker vid t.ex. en bänkning dock, om det inte är nån jävla skrot vill säga :P
SM 2a, Street 2K 2015.
SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.
Comment