Announcement

Collapse
No announcement yet.

Biltema säljer motsvarighet till C-tec xs2500!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Biltema säljer motsvarighet till C-tec xs2500!?

Såg att Biltema säljer en ny laddare, som verkar vara jämnförbar med C-tec xs2500,pris 1095:-

Re: Biltema säljer motsvarighet till C-tec xs2500!?

Originally posted by Välljudsfantast
    Såg att Biltema säljer en ny laddare, som verkar vara jämnförbar med C-tec xs2500,pris 1095:-
    Synd att man inte hade lite is i magen när jag köpte min stora ctek, hade ju fått 2st från biltema och haft pengar till övers till och med! Kände på mig att det skulle släppas någon motsvarande.
    Då är bara frågan hur den fungerar i jämförelse med Cteks, vore intressant att testa!
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

De verkar ha släppt flera nya laddare, olika modeller också. Undra vilken som håller bäst kvalité, 20A laddaren eller 25A laddaren. 25A laddaren har även 13,5V 25A supplyläge som cteken har, om man vill labba utan batteri

Hoppas de håller bättre än cotechskiten ja köpte på Clas Ohlson som ja bytte tre gånger och sedan lämnade tillbaka..

25A 1099
      http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El...-A125-A-37736/

20A 799:-

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El...laddare-37737/

15A 599:-

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El...booster-37746/

8A 499:-

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El...2-V-8-A-37745/
      Last edited by Kulan; September 27, 2012, 08:05.
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

Comment

Kommer köpa 25a och prova priset är ju mer rätt än ctek

Comment

farsan köpt nyligen nån av de större "smarta" laddarna från biltema, höll en kvart sen sa de puff och den va död........de tog tillbax den utan tjafs så de va inget problem, men man får väl vad man betalar för, finns ju en anledning att ctek, powersoft osv är dyrare
          De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Originally posted by MrMix View Post
            farsan köpt nyligen nån av de större "smarta" laddarna från biltema, höll en kvart sen sa de puff och den va död........de tog tillbax den utan tjafs så de va inget problem, men man får väl vad man betalar för, finns ju en anledning att ctek, powersoft osv är dyrare
            Kolla gärna vilken det var för det finns ju rätt många varianter hos dem nu
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

Comment

25amp va det,
              De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Originally posted by partyvan View Post
                Kommer köpa 25a och prova priset är ju mer rätt än ctek
                väntar spänd på dit omdöme...
                website

Comment

kommer men får inte lön förens den 12e

Comment

Originally posted by MrMix View Post
                    Priset bestämdes nog inte av vad som sitter i iaf.

Biltema borde kunna göra en kopia som fullt motsvarar Cteken till inga pengar alls.

Ett ynkligt kretskort och en handfull komponenter. Fläkten och trafon är väl de dyraste grejerna som ligger på nån tia tillsammans.

Liksom andra företag får man lägga utvecklingskostnaderna på priset och tjäna in sina stålar innan man blir kopierad - för kopierad det blir man förr eller senare.
                    sigpic

-C5 2008 -SQuse-
                    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Originally posted by Mats H View Post
                      Priset bestämdes nog inte av vad som sitter i iaf.

Biltema borde kunna göra en kopia som fullt motsvarar Cteken till inga pengar alls.

Ett ynkligt kretskort och en handfull komponenter. Fläkten och trafon är väl de dyraste grejerna som ligger på nån tia tillsammans.

Liksom andra företag får man lägga utvecklingskostnaderna på priset och tjäna in sina stålar innan man blir kopierad - för kopierad det blir man förr eller senare.
                      Nu tycker jag du underskattar Ctek lite. Jag har iofs inte tittat i dem, men med min erfarenhet av switchad kraft säger mig att ifall någon ska göra en bra liten bra laddare så får de använda (många) bra komponenter. Med kablage, tester, fabrikens påslag osv så kostar det pengar - kopia eller inte. Kopieringen av produkten kostar däremot inte mycket i kina, tyvärr.

Comment

Funderar på slänga in en laddare i bilen som går när jag kör motorvärmaren, minnesfunktion : innebär det att den kommer ihåg inställningen av laddaren även efter man dragit ur kabeln ?

Comment

Under punkt 4.6 i manualen står det:

"Laddaren har en minnesfunktion som gör att
                          om laddningen avbryts och sedan återupptas
                          fortsätter laddningen i samma läge som
                          tidigare."

Om det även betyder att laddaren minns vilken laddinställning man hade förra laddningen (och att nätsladden efter det har dragits ur) vet jag inte, men rimligtvis bör det vara så.

Comment

tack för det,,, missade att man kan kolla manualen online.

Originally posted by Optima View Post
                            Under punkt 4.6 i manualen står det:

"Laddaren har en minnesfunktion som gör att
                            om laddningen avbryts och sedan återupptas
                            fortsätter laddningen i samma läge som
                            tidigare."

Om det även betyder att laddaren minns vilken laddinställning man hade förra laddningen (och att nätsladden efter det har dragits ur) vet jag inte, men rimligtvis bör det vara så.

Comment

Originally posted by Jonhny View Post
                              Nu tycker jag du underskattar Ctek lite. Jag har iofs inte tittat i dem, men med min erfarenhet av switchad kraft säger mig att ifall någon ska göra en bra liten bra laddare så får de använda (många) bra komponenter. Med kablage, tester, fabrikens påslag osv så kostar det pengar - kopia eller inte. Kopieringen av produkten kostar däremot inte mycket i kina, tyvärr.
                              Nämen då föreslår jag att du öppnar en och tar en titt.

Precis som jag skrev kostar det mycket att ta fram en produkt och det ska betalas i efterhand. Inget konstigt med det och jag tycker man ska tjäna pengar på sitt kunnande så länge man kan.

Så, vad är det jag underskattar?

Jag förklarade bara hur en kopia kan vara billigare än originalet, utan att den för den sakens skull är sämre.
                              sigpic

-C5 2008 -SQuse-
                              -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Working...
                              X