Announcement

Collapse
No announcement yet.

SPL Dynamics, hur bra är det till rock?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SPL Dynamics, hur bra är det till rock?

Hej!
    Jag har blivit smittad av basfeber och kan inte sluta tänka på dubbla tolvor i portad låda bak i min bil.
    Jag har just nu JL 12w7 som drivs av ett DLS A6 steg och för att vara ärlig tycker jag att jag betalade väldigt mycket pengar för mindre ljud med min 12w7. Visst fan spelar det satan enligt mig men jag tror nog nästan att två stycken SPL Dynamics XTR-300D4 borde spela utav satan i min bil.
    Vad tror ni? Jag lyssnar på metal och gillar att spela högt.
    Då kopplar jag väl dom i 2 ohm var och om jag förstått allting rätt så belastas mitt steg med 1 ohm. right?
    Hittade samt denna annons: http://www.blocket.se/ostergotland/J...9.htm?ca=9&w=3
    Kan man annars köra dubbla XTR-300D2 med bara en spole inkopplad i varje (2ohm var då) och steget fortfarande belastas med 1 ohm?
    Vilket är det bästa valet?
    Samt, hur bra spelar SPL Dynamics till Metal/rock i övrigt? Jag vill ha köttande bas, ställer ner basen när jag vill lyssna på fin musik och för mina öron så spelar dom nog säkert tillräckligt med SQ för mig.
    Har försökt att googla lite men verkar som folk använder dessa basar uteslutet till att bara spela högt utav helvete (där av namnet på dom :P).
    Lincoln Mark Viii
    Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
    Sub: 4x DD 1508
    Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

Re: SPL Dynamics, hur bra är det till rock?

Varför inte prova att bygga en portad låda till din JL där allt spelar uppåt som jag förslog? Om du nu ska byta basar så SKA du använda samtliga talspolar, annars får du halva effekttåligheten.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Hade ju den i portad tidigare och jag måste säga att den spelade jävligt bra i portat enligt mig.
      Okej, då fungerar inte det jag tänkte mig ^^ Jag får fundera lite helt klart
      Lincoln Mark Viii
      Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

Comment

Ja men dåså, varför inte köra den i portat igen då? Kom och hälsa på Andreas till helgen iaf så man får lyssna på den där! Har länge varit nyfiken på JLs W7 basar, dom verkar rätt stöddiga.
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Jo jag kommer att hälsa på honom och dig någon gång snart. Vi får se om helgen, några kompisar ifrån Luleå skulle ha kommit förra helgen men ändrade till att dom kanske kommer nu i helgen. Men jag kommer iallafall på besök någong gång snart så får du provlyssna samt hjälpa till med att ställa in allt Jag bjuder på kakor och/eller öl, whatever you want
          Lincoln Mark Viii

Comment

Jag vill ha Andreas special, bullar och whiskey! Nejdå skämt å sido, öl blir bra. Är ledig dom flesta helger framöver så det är bara att komma. Då kanske mina Amegor sitter i igen så kan du få höra på lite dubbeltramp.
            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
            X