Announcement

Collapse
No announcement yet.

SSL 5000watt slutsteg??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SSL 5000watt slutsteg??

tjena alla! tänkte fråga om slutsteget jag nämner är bra?
    ska ha den till min GZ 12" limited bas som ligger på 3000watt
    hade tänkt mig allt i GZ men budgeten räker absolut inte till det då man är student

MVH/ Matte

Re: SSL 5000watt slutsteg??

Räcker med ett ord SKIT
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

Comment

Okej varför är det skit?? Vad skulle du rekommendera för steg som passar min bas för billigast peng??

Comment

Orion HCCA25001

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=30694
        sigpicMS-SOUND
        Micke7406

Comment

Ett steg som kostar 1500:- kanske inte är så bra...

Orion steget som nämns är ett riktigt bra steg!

Comment

Förstår inte varför man köper en så kraftfull bas om man inte vill lägga pengar på ett slutsteg för att kunna driva den
            sigpicMS-SOUND
            Micke7406

Comment

Originally posted by Mikka View Post
              Förstår inte varför man köper en så kraftfull bas om man inte vill lägga pengar på ett slutsteg för att kunna driva den
              Basen kan man säkert få tag i ganska billigt begagnat men som sagt är det inte
              många som tänker i dom banorna.

En herrejössesbas behöver mer eller mindre ett herrejössessteg för att må bra.
              Något folk inte tänker på när dom får tag i en bas billigt.

Sen är det ofta så också att stora basar med stora magneter SER ju så ballt ut också.

Jag hade i detta fallet antingen sparat pengar och köpt ett vettigt steg senare eller sålt basen och köpt en mindre
              alternativt ett färdigt baspaket som finns för ganska små pengar idag.
              Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Jo jag vet att det kanske inte var den bästa affären jag gjort. Men de pengar jag hade köpte jag en bas och ett kicker ss6.5 framsystem som inte var det billigaste. Nu försöker jag sälja kicker systemet för att ha råd med ett steg men det är tyvärr inte så många dom köper ett framsystem för mer än 2000-3000kr och de som vet vad kicker ss6.5 är för något vet att den är en aning dyrare. Det som fattas för att få igång basen är dubbelanslutnungspanel, basport, basrör, batteri, slutsteg, nya kablar (50mm2) och kanske en kondensator.

Comment

Ja jag gissar att du inte får mer än 3k max 3,5k för kicker kitet begagnat, tyvärr begagnat marknaden på bilstereo är lite botten. Princip 50% som försvinner på priset direkt.

http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=30616

Får du över 2kwrms äkta effekt för kaffe pengar, på den tiden emphaser gjorde bra steg
                  Beemer med enkel installation

Comment

Ja och jag gav 9k för det systemet. Ganska tråkigt när man betala så jävla mycket för det men sådant är det tyvärr som sagt.

Comment

Working...
                    X