Vill ha tips på basar 2x15 eller en 18". Ska sitta i en Saab 9-5 kombi och drivas med två b2 Mono. Tanken är vell att kunna närma sig 150db med musik. Skulle vara trevligt om de funka till vanlig musik också. Vill helst inte köpa nåt begagnat. Budjet max 6k
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tips på bas basar!
Collapse
X
-
Re: Tips på bas basar!
Utan tvekan kan jag rekommendera 2st Spl Dynamics Xtr380D2S.
Kostar 2995kr/st och tål en väldig massa spö innan de ger upp.Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se
www.garaget.org/Frippe_L
Svensk Mästare 2012 i Street Stock
Svensk Mästare 2011 i Street 100A
Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER
-
Originally posted by dickbender View PostSpl känns som de blivit lite för vanligt. Inga fler tips? B2?
Fattar inte varför folk tänker: "Alla har de prylarna och därför så vill jag inte ha det.." Om många väljer samma produkter så brukar det ofta beror på att det är bra prylar i förhållande till pris.
Jag var jättenöjd med mina B2 Audio HS 15 MK I, men så kostade dem 4500kr/st.
Comment
-
http://www.ljudbyggaren.se/?category...X--ION_15-1000
Rolig bas om man vill spela högt med djuuuupa tonersigpicMS-SOUND
Micke7406
Comment
-
Pröva o slå en pling till Peter på Soundpressure.com Så har du något som inte är så vanligt än på marknaden KoveAudio..
Comment
-
Originally posted by dickbender View PostTack för tipsen. Ingen som rekomenderar nån 18"are???
Dock begagnad men ändå
http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=30713
Denna borde väl funka,om man som det står monterar den väldigt stabilt
Comment
-
Hissar: SPL Dynamics 380XTRD4s.. lär vara sjukt svårslaget...
Dissar: B2 ES15, sägs vara bra mkt otightare än ovanstående vid direktbyte.
Jag går på ExtraKims linje - är det massor av folk som köpt, tävlat och lyckats bli nöjda med en produkt ökar ju oddsen att bli nöjd själv
Bygglogg: SQW: TransFårrden
Comment
-
Originally posted by zrken View PostHissar: SPL Dynamics 380XTRD4s.. lär vara sjukt svårslaget...
Dissar: B2 ES15, sägs vara bra mkt otightare än ovanstående vid direktbyte.
Jag går på ExtraKims linje - är det massor av folk som köpt, tävlat och lyckats bli nöjda med en produkt ökar ju oddsen att bli nöjd själv
Och ja jag hade inte rekat XTR över B2 ES15 om jag inte vetat vilka som spelar bättre/högre. (Är ju ändå hyfsat sponsrad av B2 )
B2 ES15 verkar vilja ha skitstora lådor samt mest spela djupbas utan större klipp i anslagen med normala steg.Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se
www.garaget.org/Frippe_L
Svensk Mästare 2012 i Street Stock
Svensk Mästare 2011 i Street 100A
Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER
Comment
Comment