Tror beteckningen är MA1000, rätta mig om jag har fel, vad kostade ett sådant nytt och hur gamla är de? Tacksam för om nån kalenderbitare med kunskaper i Macrom har lite info i ärendet.
Hade ett sådant steg för ca 3 år sedan. Det var Björn på dB akuten som hade taget in ett större parti av dom.Priset kommer jag inte ihåg exakt men har för mig att dom låg mellan 3-4 tusen.
Ett trevligt steg för priset och hade 2 Ohm som max belastning.
Glöm det jag skrev. Såg att det var en Macrom M1A 1500D jag hade.
Kromade ja )
Ma1000D (500w@4ohm,1000w@2ohm) kostade 8000:- innan 2005
På den bilden jag la upp ligger det 2st sånna steg,& det i mitten är ett Ma460 (4-kanal) som kostade tror jag 6000:-
Jag har gamla pdf kataloger från macrom,från 98 till 03 tror jag,ifall det är nån info du vill ha om stegen (ej priser)
För hundra år sedan när jag jobbade som butikschef på JBR i Borås hade vi ett sådant i vårt basdemoställ, drev runt både GTI-basar från JBL och 9500-basar från MTX utan några som helst problem! Övriga butiker i huset var inte direkt glada när vi vred upp volymen lite... Synd och skam att de inte tillverkas längre
Haha,detta var 2006.
Kanske var overkill med ett Ma1000 till varje gas alpha 10"??
Hade 4-kanalaren till 2par cerwin vega 6.5" kit i dörrarna,allt i en Opel Corsa )
Sen slängde jag ut basarna & tog in en cerwin vega stroker 18" bas,ett Ma1000 per spole
(Ot:just den baslådan har jag byggt om till slutet & fått in 2st gas pro gpp 12r..kallas recycling va? :P )
Comment