Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inspiration - baslåda peugeot 206

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Inspiration - baslåda peugeot 206

Hej!

Ska bygga en låda till min peugeot 206 och söker inspiration till hur man kan lösa det på ett sätt så att man fortfarande får plats med något i bagaget + diskret byggt.

Behöver väl 25 liter till lådan ca (DLS nobelium 10i).

/MVH

Re: Inspiration - baslåda peugeot 206

kan du ta en bild på bagaget och hatthylla så man ser hur bagaget ser ut i denna bil? jag har aldrig kikat i en 206 så! men lådan mot ryggstödet och bas bakåt är väl det vanligaste om man inte vill bygga in den i något utrymme som redan finns!
    \m/

Comment

206 har ju ett av bilvärldens mest gigantiska handskfack. Som gjort för en sub.
      /tycker Erik.

Comment

Det finns ju dessvärre ingen reservhjulsbalja att bygga i så det blir diskret och platsbesparande. Har själv bara en enkel låda på 18 liter mot ryggstödet med elementet spelandes bakåt på. Funderar ev. på att plasta upp något vid hörnet mot bakljusen som spelar snett framåt. Handskfacket demonteras inte i en handvändning tyvärr. Det verkar vara gjutet i ett stycke med resten av I-brädan. Har sett submontage där och frågade killen hur han fick dit grejorna. "Jag sågade bort facket" svarade han. Känns ju lite sisådär i mina ögon...men visst tag bort luckan och plasta inuti så kanske.
        Kenwood i en 206:a på snäv budget.

Comment

Originally posted by crescendo View Post
          Det finns ju dessvärre ingen reservhjulsbalja att bygga i så det blir diskret och platsbesparande. Har själv bara en enkel låda på 18 liter mot ryggstödet med elementet spelandes bakåt på. Funderar ev. på att plasta upp något vid hörnet mot bakljusen som spelar snett framåt. Handskfacket demonteras inte i en handvändning tyvärr. Det verkar vara gjutet i ett stycke med resten av I-brädan. Har sett submontage där och frågade killen hur han fick dit grejorna. "Jag sågade bort facket" svarade han. Känns ju lite sisådär i mina ögon...men visst tag bort luckan och plasta inuti så kanske.
          Köpte en färdig låda på 25L sluten låda (-bas då) då jag inte har orken att bygga just nu. Hur borde denna fungera teoretiskt till min bas? Tycker jag saknar djupbas men vet inte om det är lådan som är för liten.... Gillar att kunna mata på med en massa effekt utan att den bottnar iaf Glömde skicka i dämpull i lådan men vet inte hurpass stor skillnad det gör? Ska iaf in till morgondagen tänkte jag.

Parametrar (DLS Nobelium 10i):
          http://dls.se/econtent/files/148/man_no_subs_07_swe.pdf

Vore tacksam för input här!

Att ta bort handskfacket är "inga problem". Några skruv och sen endel lirkande (fick snurra det upp-och-ner för att få ut det samt bända lite i plasten).

Comment

Working...
          X