Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabelstrumpa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kabelstrumpa

Hejsan! Tänkte nog glida in på sq liret och börja bygga för tävling. Har gjort en del innan men då jag inte tagit ordentligt med bilder så tänkte jag riva upp allt och klä med strumpor och dämpa mer så kan jag ta bilder den vägen.

Men nu till frågan, storlekar vilka strumpor man ska ha finns de svar på blekingebilradio förutom till lågnivå. Det kommer bli dls sl5 pro kablar så någon som vet vilken strumpa som gäller? Kommer projekttråd till hösten/vintern

Re: Kabelstrumpa

Det finns inga krav på strumpor. Däremot kan man få några kreativitetspoäng om man sätter strumpa på kablarna. Men detta gäller bara de tyngre klasserna. Däremot finns absolut inga krav på vilken kvalitet det skall vara på strumpan.

Redan strumpklädda kablar räknas INTE som att där sitter strumpa på dem. Du måste då sätta ytterligare en strumpa på dem.

Om du väljer att strumpa kablar gör du det enbart för att höja det estetiska
    , som skydd är det tämligen värdelöst
    Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Med andra ord onödigt om man inte gör de för sig egen skull estetiskt.

Comment

Men får se om jag får tag i billig strumpa men då återstår frågan size för lågnivåer?

Comment

Originally posted by Fellow View Post
          Men får se om jag får tag i billig strumpa men då återstår frågan size för lågnivåer?
          Om du inte vill löda bort kontakterna på ena änden skall strumpan kunna träs över. Mät ytterdiametern på kontakten. De flesta strumpor blir ca 2ggr större när man trycker ihop dem. så en gissning är att du behöver en strumpa som är 5-8mm beroende på tjocklek på lågnivåkabeln.

Men det absolut bästa är att testa vilken som passar
          Jag ÄR Gandalf!!!

Comment

Working...
          X