Tjena! min far har börjat tänka på att sätta högtalare i sina dörrar på saaben.. han tyckte att det så enkelt ut att bara "lägga igen" översidan på facket så att högtalaren spelade i det som förslutning. jag påpekade då att det kan vara mer jobb än vad det verkar som då man måste klä/måla det man bygger.. har sett en del som kapar dörren på mitten och klär nederdelen och sedan fäster dem var för sig eller plastar ihop dom på baksidan.. någon som har tips på hur man enklast gör en bra förslutning i dörrsidan? även övriga förslag angående ljudbygge i 9000 är välkommet.. det han äger jusst nu: lightning audio bolt bas, 12.4 eller vad den heter.. och ett MDS 5004 (Audiosystem) steg..
Tycker ni att jag tänker i rätt banor när jag säger: nytt steg till basen och använda det nuvarande till framsystem?
undrar även lite om det steget. det finns low output och high output på det, vad innebär det?
hur lastas steget om man kopplar basar på low output och annat på high output? eller finns det en switch eller liknande där man väljer?
eller ska jag helt enkelt leta reda på ett genesis 5channel för att göra det så enkelt som möjligt?
Tycker ni att jag tänker i rätt banor när jag säger: nytt steg till basen och använda det nuvarande till framsystem?
undrar även lite om det steget. det finns low output och high output på det, vad innebär det?
hur lastas steget om man kopplar basar på low output och annat på high output? eller finns det en switch eller liknande där man väljer?
eller ska jag helt enkelt leta reda på ett genesis 5channel för att göra det så enkelt som möjligt?
Comment