Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppla in stereo, funkar inte eller kopplat fel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koppla in stereo, funkar inte eller kopplat fel?

    Hej! Köpte mig precis en Pioneer DEH-P88RS och jag kopplar röd tillsammans med gul i + och jord i svart men det händer inget. Alla säkringar är hela, så jag vet inte vad jag har gjort fel. Några förslag?

    Väldigt tacksam för svar!

  • #2
    Re: Koppla in stereo, funkar inte eller kopplat fel?

    mät spänningen fram till stereon!
    \m/

    Comment


    • #3
      Re: Koppla in stereo, funkar inte eller kopplat fel?

      Synd att jag inte har någon multimeter. Ska jag köpa en isokabel och köra på de sättet istället om de nublir någon skillnad?
      Smsa han jag köpte den av och han sa att jag skulle koppla gul och vitblå till +.

      Comment


      • #4
        Re: Koppla in stereo, funkar inte eller kopplat fel?

        har du ingen multimeter kan du koppla in en lampa i serie mellan + och - just för att se så det finns ström i kablarna.....
        Att koppla ihop gul och vitblå (remote?) Känns inte som en toppen ide direkt...
        Koppla ihop röd och gul på stereon sen drar du en lös kabel (temporärt) från batteri + till dessa och kör jord på stereon till kaross jordar..då vet du om stereon funkar eller ej...
        Last edited by jokko23; May 29, 2012, 21:36.
        Alpine Audison !GENESIS DLS

        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

        Comment


        • #5
          Re: Koppla in stereo, funkar inte eller kopplat fel?

          Jo de lät konstigt tycker jag med. Det finns ström i kablarna, original stereon funkar. Men ska testa de du sa sen. Vart kan jag hitta jord lätt på bilen? Kan man inte koppla till minus på batteriet bara?

          Comment


          • #6
            Re: Koppla in stereo, funkar inte eller kopplat fel?

            Originally posted by simonlithen View Post
            Jo de lät konstigt tycker jag med. Det finns ström i kablarna, original stereon funkar. Men ska testa de du sa sen. Vart kan jag hitta jord lätt på bilen? Kan man inte koppla till minus på batteriet bara?
            Jord hittar du eklast i bulten till dörren eller liknande, men självklart går det bra med batteri -...v
            På min saab är strömmen "bakvänd" mot vanligt...acc + och ständig ström har omvänd position i iso kontakten....kanske kan vara något sånt
            Alpine Audison !GENESIS DLS

            http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

            Comment


            • #7
              Re: Koppla in stereo, funkar inte eller kopplat fel?

              Ska testa de. Ingen aning hur isokabeln ser ut i bilen, ligger långt in. Säkringen sitter på gul kabel om detta gör någon skillnad. Hoppas den inte är sönder, fick den idag.. :/

              Comment


              • #8
                Re: Koppla in stereo, funkar inte eller kopplat fel?

                Originally posted by simonlithen View Post
                Ska testa de. Ingen aning hur isokabeln ser ut i bilen, ligger långt in. Säkringen sitter på gul kabel om detta gör någon skillnad. Hoppas den inte är sönder, fick den idag.. :/
                Du får testa får du se hur det går....
                Ne det vore ju tråkigt om du köpt en trasig spelare, men hoppas det är något enkelt....
                Alpine Audison !GENESIS DLS

                http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

                Comment


                • #9
                  Re: Koppla in stereo, funkar inte eller kopplat fel?

                  Jo de vore lite segt :/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Koppla in stereo, funkar inte eller kopplat fel?

                    YES! Den funka!
                    Tack för hjälpen, ni rädda min dag/framtid!

                    Comment

                    Working...
                    X