om det står frequency response 3.5-45k hz på kartongen, kan man dela den på 3500 eller 4500 hi pass. jag delar den nu på 4500 i 8ohm har serie koppla två diskanter
kan man gå lägre om man delar i 8 ohm?
om det står frequency response 3.5-45k hz på kartongen, kan man dela den på 3500 eller 4500 hi pass. jag delar den nu på 4500 i 8ohm har serie koppla två diskanter
kan man gå lägre om man delar i 8 ohm?
TVÅ diskanter per sida, utav DEN storleken? Eller begriper jag fel?
Du skall inte gå under de 3500Hz som anges, oavsett impedans.
/Jonas
SM-guld 2007 och 2008.
Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda
Har en cdt es100 silk diskant + Emit band delad i 4500 hi pass blir 8 ohm seriekopplat
Låter bra.Men de kanske inte håller så länge om jag delar dem vid 4500 eller ?
Har en cdt es100 silk diskant + Emit band delad i 4500 hi pass blir 8 ohm seriekopplat
Låter bra.Men de kanske inte håller så länge om jag delar dem vid 4500 eller ?
Ja alla gör ju som deras egna öron behagar, ditt val är väldigt udda bara, och något som ingen som gillar ljudkvalitet hade gjort.
MEN, du bestämmer. Och jag säger det igen, du kan dela från 3500Hz och upp, oavsett impedans. Det håller den för. Med 12dB branthet.
/Jonas
SM-guld 2007 och 2008.
Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda
Jo då det låter bra leker med tidskompen lite mer nu, så det låter ganska bra i mina öron.
Men det behöver ej va rätt i sq tävlings sammanhang kanske. FS är det fas eller.
det kanske är udda det jag gör men så får man fram nya saker kanske eller ej hehe
jag tycker jag fick ett mer kristal klart ljud med att komplitera Emit med cdt es100
det låter säkert skit i sq killarnas öron men jag labbar på tills jag är nöjd när nu det blir
vill nog ha en jl audio 8w7 i handsfacket tror det blir bästa ljudbilden så
är ej rädd för att prova saker har inte så mycke annat att göra annars
ha en bra dag alla tjing
hur ser man det .Det som står på kartongen är frequency response 3.5-45k hz
sensitivity(2.83v/1m) 98db
Det är utomjordiska för mig! Fs? Från skild hehe.vill lära mig men det är mycke att ta in för att förstå allt.Har två firmor och två barn som ställer till all konsentration. bort förklaring så klart
Man är inte något fysiker ess direkt.Skolans betyg va ritad med en linjal / :-)
Comment