Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine cda 117 ihop med pxa h800

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine cda 117 ihop med pxa h800

    Tja

    Kommer få hem en H800 box i veckan som ska kopplas ihop med min 117ri via ai-net kabel, vilket jag har fått fram ska funka.
    Det jag undrar över är hur de små "pillidutt" knapparna ska stå på undersidan av cd-spelare. allså de 3 vita små switcharna.
    Har ju pxa h100 inkopplad idag, så frågan är behöver jag ändra eller bara köra på?
    Förövrig antar jag att det bara är att reseta cd-spelare och koppla ihop de två, jag tänker för hur det skulle bli om man har hpf inställt eller liknande...

    Sen om någon vet vilka funktioner som jag kommer kunna styra från stereon, är det endast volym och sub nivå eller?



    MVH Jocke

    Ps och JAG hittar inget i manualen om detta på varken cd-spelaren elle boxen, det är därför jag frågar :s ...
    Alpine Audison !GENESIS DLS

    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

  • #2
    Re: Alpine cda 117 ihop med pxa h800

    Originally posted by jokko23
    Tja

    Kommer få hem en H800 box i veckan som ska kopplas ihop med min 117ri via ai-net kabel, vilket jag har fått fram ska funka.
    Det jag undrar över är hur de små "pillidutt" knapparna ska stå på undersidan av cd-spelare. allså de 3 vita små switcharna.
    Har ju pxa h100 inkopplad idag, så frågan är behöver jag ändra eller bara köra på?
    Förövrig antar jag att det bara är att reseta cd-spelare och koppla ihop de två, jag tänker för hur det skulle bli om man har hpf inställt eller liknande...

    Sen om någon vet vilka funktioner som jag kommer kunna styra från stereon, är det endast volym och sub nivå eller?



    MVH Jocke

    Ps och JAG hittar inget i manualen om detta på varken cd-spelaren elle boxen, det är därför jag frågar :s ...

    Omkopplarna ska stå i samma läge som de gjort när du haft PXA-H100 ansluten. (sid 48 i stereons manual)

    Du är väldigt begränsad rörande inställningarna direkt från huvudenheten, vill du kunna justera något mer än volym, balans, subwoofer, fader och växla mellan lagrade kurvor så behöver du en RUX-C800. (sid 10 i processorns manual)

    Lycka till!
    Svensk importör/generalagent av:

    Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

    Best European Distributor 2011 - Alpine

    Comment


    • #3
      Re: Alpine cda 117 ihop med pxa h800

      Det tackar vi för!
      Alpine Audison !GENESIS DLS

      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

      Comment

      Working...
      X