Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur jag kopplar i själva stereon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur jag kopplar i själva stereon?

    Hej, är helt ny med billjud, har fått en bas låda med inbyggt slutsteg och kablarna i bilen är fördragna. Jag har kopplat plus kabeln till B+, GND är jordad, den tunna kabeln till REM och slutligen två hanar till själva slutsteget (är det dom som är lågnivåkabel?) Och problemet jag har är att koppla in själva huvudenheten, det är en SONY CDX-GT300 och kablarna passar inte till 100, man kan inte sätta i hankablarna i dem 6 stycken (3 vita 3 röda) utagen, det är ungefär som att dom är en storlek för små för metall skyddet på hankabeln tar i plasten på själva utgången så kablarna inte sitter ordentligt, hoppas jag förklarade mig tillrekligt bra.

    Är det någon sorts addapter som jag måste köpa?

  • #2
    Re: Hur jag kopplar i själva stereon?

    Låter ju lite konstigt då vad jag vet finns rca bara i ett utförande så det borde ju passa...
    Du kan inte ta bilder på dem så kanske man får en bättre bild av vad som felar.
    Alpine Audison !GENESIS DLS

    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

    Comment


    • #3
      Re: Hur jag kopplar i själva stereon?

      Originally posted by Haggan
      Hej, är helt ny med billjud, har fått en bas låda med inbyggt slutsteg och kablarna i bilen är fördragna. Jag har kopplat plus kabeln till B+, GND är jordad, den tunna kabeln till REM och slutligen två hanar till själva slutsteget (är det dom som är lågnivåkabel?) Och problemet jag har är att koppla in själva huvudenheten, det är en SONY CDX-GT300 och kablarna passar inte till 100, man kan inte sätta i hankablarna i dem 6 stycken (3 vita 3 röda) utagen, det är ungefär som att dom är en storlek för små för metall skyddet på hankabeln tar i plasten på själva utgången så kablarna inte sitter ordentligt, hoppas jag förklarade mig tillrekligt bra.

      Är det någon sorts addapter som jag måste köpa?
      Det är som du säger dem som kallas för lågnivå. Kablarna ska heta RCA, du kan ju söka på det och jämföra kontakterna så att du verkligen har rätt sorts kabel!
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • #4
        Re: Hur jag kopplar i själva stereon?

        dom är inte klämda och stukade så att de går att böja upp lite försiktigt?
        \m/

        Comment


        • #5
          Re: Hur jag kopplar i själva stereon?

          Originally posted by LuffarN View Post
          dom är inte klämda och stukade så att de går att böja upp lite försiktigt?
          Det stämde bra det, när jag skulle sätta i dom så såg jag att metallen tog i plasten satt säga, men den var givetvis delad så med lite mer tryck så gick dom i, men, baslådan går endast igång om plus kabeln nuddar remote kabeln, det borde vara remote kabeln som inte får tillreklig kontakt då va? den är skarvad på två ställen så det är väll bara att göra om dessa skarvar? =)

          Mvh

          Comment


          • #6
            Re: Hur jag kopplar i själva stereon?

            Originally posted by Haggan View Post
            Det stämde bra det, när jag skulle sätta i dom så såg jag att metallen tog i plasten satt säga, men den var givetvis delad så med lite mer tryck så gick dom i, men, baslådan går endast igång om plus kabeln nuddar remote kabeln, det borde vara remote kabeln som inte får tillreklig kontakt då va? den är skarvad på två ställen så det är väll bara att göra om dessa skarvar? =)

            Mvh
            Förmodligen får du ingen spänning via remotekabeln nej kolla så att du får de och kolla skarvarna!
            http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

            Comment


            • #7
              Re: Hur jag kopplar i själva stereon?

              Har haft mycket att göra så har inte hunnit att göra något mer åt ljudet förns nu, men jag mätte iallafall och fick ut ca 0.2 volt ur remote kabeln i änden som ska sitta i slutsteget, så jag drog en ny och den mätte jag till ca 1,2 volt (räcker det?)
              Men det stora problemet jag har är att när jag kopplar in remote kabeln i själva stereon så fungerar inte ljudratten och ljudet i högtalarna blir något lägre, någon som vet vad det beror på?

              Mvh

              Comment


              • #8
                Re: Hur jag kopplar i själva stereon?

                Ur remoten ska du få 12volt. Är du säker på att du tagit rätt kabel med tanke på dina andra problem?
                Fd tävlande med min Citroën C5.

                Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                sigpic

                Samarbetspartners:
                Ljudbyggaren

                Comment

                Working...
                X