Announcement

Collapse
No announcement yet.

Högtalarkablar V70

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Högtalarkablar V70

Hej! Jag undrar hur man drar nya kablar till högtalarna i dörren på en V70 03a?Kan man använda kontakten som sitter idörren eller måste man borra hål i dörren? MVH.Nisse

Re: Högtalarkablar V70

Enklast är att borra hål i dörren, och sedan använder du gummi genomföring eller robotslang för att skydda kabeln från skav. Samma sak gäller S60/S80.
    Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
    --------------------------------------------------------------------------------
    Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
    PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

går att borra i org kontakten också så slipper man borra i dörren, sen självklart går det inte in jätte stora kablar, men vanlig högtalare utan problem
      NMIAB.se
      http://www.facebook.com/nmiab
      http://www.facebook.com/Ampire.sverige

Comment

Originally posted by xciso View Post
        Enklast är att borra hål i dörren, och sedan använder du gummi genomföring eller robotslang för att skydda kabeln från skav. Samma sak gäller S60/S80.
        Håller med Xciso här.
        Jag borrade igenom kontakten på min S60 och fick kontaktproblem sedan till elboxen som sitter i dörren. Så mitt råd är att inte dela på den kontakten överhuvudtaget, utan borra som Xciso skriver.

MVH Micke
        TEAM STALLBASVERKSTAN
        Tack till min sponsor:
        AI-GROUP.se
        Samt stort tack till:
        Elektronikservice i hemse
        Seastreamsgarage.se

Comment

Tycker bara det är synd att borra hål i dörren men det är kanske säkrast,har precis haft elektronik problem trasig hastighetsmätare.MVH.Nisse

Comment

Jag fick igenom en extra kabel till diskanter via kontakten till dörren.
            Återanvände standardkabeln till "basen" i dörren.

När jag hade min bil var inte att borra i dörren ett alternativ, man gör helst inte det med en helt ny bil, men nu har det ju gått 8år så det spelar ju kanske lite mindre roll.

Comment

Working...
            X