Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midbasar i V70n framdörrar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Midbasar i V70n framdörrar

Liksom... varför upptäcka hjul på nytt... ngn annan här MÅSTE ha haft detta problem redan.. och förhoppningsvis har hittat en bra lösning... så... visa lite go vilja o hjälp mig med kluriga/iderika/fantsifulla tips...

Målet är att montera 6,5 tums midbasar i framdörrar på en V70n. Den bästa lösningen jag kommit på och använt ett tag nu är att använda plast ringar/adapter som original högtalaren är monterad i, att preppa dem med smältlim, fästa in islagsmuttrar med epoxy, montera dit midbasen och skruva allting tillbaka in i dörren. Det har fungerat... ja... bra, typ... men jag grejar inte att få bort alla vibrationer och skrammel på högre nivåer. Och problem nr två är att att konen kommer för nära galret... ännu mer skrammel! Och problem nr tre är det inte är busenkelt komma över original högtalare/ringar, skroten tar ju ohyggliga pengar för sånt.

Så... ngn tips på hur kan detta göras på ngt annat sätt? Typ använda mdf ringar, integrera med dörsidan, osv. ALLA tips uppskattas! Helst med några bilder, det vore guld.

Tack på förhand!

Re: Midbasar i V70n framdörrar

kollar imorron om jag har mina gamla plastorginal isånafall kan du få dom om du betalar frakten :P

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Originally posted by Stickan View Post
      kollar imorron om jag har mina gamla plastorginal isånafall kan du få dom om du betalar frakten :P
      TACK! Hoppas bara att de är likadana som de jag har i min 05:a. Mina ser ut så här:

http://image.fbt.se/global/images/im...th=370&height=

Comment

Ha kuhlin att skära ut en kopia av volvos orginal i stål?

Comment

Originally posted by darki3 View Post
          Ha kuhlin att skära ut en kopia av volvos orginal i stål?
          Jag har redan kollat på det alternativet, men original ringen är minst sagt skumt formad. Men visst... hur tar jag kontakt med kuhlin då? Det skulle funka även om det var svarvat i plast, eller vilket material som helst, så länge det är mer stabilt än volvo original. Men... jag blir väldigt tacksam även om jag får tag på ett par original ringar/högtalare.

Comment

jag finns på PM eller på mail... unokuhlin@hotmail.com

mvh johan

Comment

finns att köpa nya plast kåpor som är näst intill identiska som orginal fast gjorda för eftermarknads högtalare.. brl har sånna där köpte jag till mina bakdörrar.. så borrar du ur popnitarna som orginal sitter med och popnitar dit dom nya så e de bara att skruva i dom nya elementen sen.

Mvh Alex
              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Originally posted by bonnenalex View Post
                finns att köpa nya plast kåpor som är näst intill identiska som orginal fast gjorda för eftermarknads högtalare.. brl har sånna där köpte jag till mina bakdörrar.. så borrar du ur popnitarna som orginal sitter med och popnitar dit dom nya så e de bara att skruva i dom nya elementen sen.

Mvh Alex
                Jag vet, har testat såna tillverkade av Autoleads (typ, lite bättre kvalite än MDS eller BRL). Visst hålen passar med plåten, men om du använder ett midbas med lite tjockare chassi än bara plåtchassi (jag hade Focal med gjutna chassi då) tar elementet i dörsidan. Antigen har jag haft otur med just det paret eftermarknads ringar, eller så är de riktigt dåligt gjorda. Men jag tror inte jag testar den lösningen igen.

/Goran

Comment

Working...
                X