Announcement

Collapse
No announcement yet.

Begagnad Pioneer P99RSII, bränd lågnivå.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Begagnad Pioneer P99RSII, bränd lågnivå.

Hej, jag köpte en beg P88RS II idag, som det var bränd lågnivåjord på!
    Vi testkörde den i hans bil, han hade bara en bas inkopplad och lågnivån pep inte på subkanalen. Speciellt inte när han hade en MulleMeck bas, alá Us blaster.

Frid o fröjd, betalade honom 3000 lakan och han åkte medans jag fifflade i ordning mina lågnivåkablar o kablar till stereon.
    Tänkte att de va en jäkligt bra deal, då allt orginal var med ouppackat, han hade bara använt subkanalen (tänkte lågnivån var fin och hel).

När jag sedan drar på bilen så hör jag världens vin, som är konstant och reglerar sig efter gasen. Hörs på båda lågnivåutgångarna
    ( basen är ja osäker om det är dåligt, bara Ett högt DUNK när jag sätter igång stereon sen funkar det. Antar den är bränd med, för alla bränns väl samtidigt på samma säkring?.)

Ringde upp o ville häva köpet men han gav sig inte, han var ju kurdisk affärsman såklart. Svärde på sin gud att de va fel på min bil.

Min gamla pioneer 6900ib fungerar perfekt men inte den nya, så jag antar att lågnivån är bränd?.

Tänkte ringa och höra med Linköping, Assist Workshop om de kan laga spelaren. För det är inget man gör själv?
    Någon som vet vad för pris de kan ta för att laga den?
    Den går väl att laga???

Var tvungen att skriva av mig lite, är så jävla frustrerad!

Re: Satans HELV@!"!! Beg p88rsII, bränd lågnivå.

3000 lakan = 3 000 000kr = 3 miljoner, ett jädra överpris

Ring dom å kolla du, de kan säkerligen lösa det, vet att polarn byglade signaljorden till chassiet på sin gamla pioneer å fick de å funka förut, men vet ej om de e nån skillnad mot en nyare?

Comment

Originally posted by M-icke View Post
      3000 lakan = 3 000 000kr = 3 miljoner, ett jädra överpris

Ring dom å kolla du, de kan säkerligen lösa det, vet att polarn byglade signaljorden till chassiet på sin gamla pioneer å fick de å funka förut, men vet ej om de e nån skillnad mot en nyare?
      Jo jag vet att man kan göra så. Men om något skulle bli fel igen med lågnivån så bränner man ju hela enheten. Bättre med en ny säkring. Hoppas bara de inte går på mer än 1000Lakan!

Comment

vet inte om detta är samma, men när jag såg 88rs så poppade detta upp

http://www.garaget.org/forum/viewtop...id=113027&p=25

Ta en titt på den sidan. Vet inte om det hjälper din spelare, men men......

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Jorda lågnivån i chassit så är det löst
          "Box wizard" by Rockford

Räkna ut portlängd/diameter

Comment

Jag har kollat igenom hans tråd innan. Han har fusklagat den, så jag vet inte om jag vågar det?

mrBira, är det inte risk för att hela enheten fräser sönder om något blir fel på lågnivån igen?

Comment

Generatorvin behöver inte innebära bränd signaljord!
              Har du störningar vid låtval och andra knapptryckningar på spelaren?
              sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by pr0bz View Post
                Jo jag vet att man kan göra så. Men om något skulle bli fel igen med lågnivån så bränner man ju hela enheten. Bättre med en ny säkring. Hoppas bara de inte går på mer än 1000Lakan!
                3000kr är ju inte farligt för en p88rs2 tycker jag. Han som skrev att de va över pris skrev 3000lakan=3miljoner man brukar säga 3 lakan för 3000kr

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                  Generatorvin behöver inte innebära bränd signaljord!
                  Har du störningar vid låtval och andra knapptryckningar på spelaren?
                  Nej, bara ett DUNS i basen när spelaren ger slutsteget ström. Och ett konstant vinande ljud när stereon är igång. det regleras sedan av gasen. Inget direkt högt ljud vid byte av låtar.

Comment

Nej, bara ett DUNS i basen när spelaren ger slutsteget ström. Och ett konstant vinande ljud när stereon är igång. det regleras sedan av gasen. Inget direkt högt ljud vid byte av låtar.
                    okej så basarna brummar inte om du typ sänker ljudet? alltså med brumma menar ja fladdra..
                    Men du, äru dum i huvet?

Comment

Ska jag vara ärlig så känns det som om felet ligger någon annan stans.
                      Hur och var har du jordat steget?
                      Vilken kabelarea har du?
                      Vilket steg har du?
                      Är det lite billigare tvistade Rca kablar?

Säg nu inte bara att det funkade tidigare, det var meden annan spelare och andra förutsättningar!

Har du provat att sänka gainen, detta genererar sjukt många onödiga felsökningar!
                      sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Ska jag vara ärlig så känns det som om felet ligger någon annan stans.
                        Hur och var har du jordat steget?
                        Vilken kabelarea har du?
                        Vilket steg har du?
                        Är det lite billigare tvistade Rca kablar?

Säg nu inte bara att det funkade tidigare, det var meden annan spelare och andra förutsättningar!

Har du provat att sänka gainen, detta genererar sjukt många onödiga felsökningar!
                        Steget är jordade i min saab 9000, i en m13skruv i bagagen. (Tog bort skruven, slipade under så det blev plåtrent, satte dit kabel med en kabelsko med hål i). Klämde åt den och lödde på kabelskon, sen skruvade tillbaka skruven igen.

Min kabelstorlekt är 50kvmm, detta kit :
                        http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16165

Mina steg är Dls A6 bas, och Dls A3 till framsystemet.

Signalkabel:
                        2st DLS SL-5 ULTIMATE 5meter. Riktningsbestämda med pilar ifrån enheten till slutstegen.

Strömkablar dragna på vänster sida. Högtalarkablar till delningsfilter (2.5mm billigare) och rcakablar på höger sida.

Gainen står uppdraget till hälften på både A3 och A6, ska testa skruva ner den. Men genererar den SÅ högt pip egentligen?
                        Ska testa och ändra.
                        Det enda är ju att jorden går i orginalkablar till Stereon, den kanske ska jordas rakt i karossen?

EDIT: Skruvade ner gainen till noll på båda, då mumlar de bara pyyyttelite om basen konstant, de hörs knappt. Det hörs inget vin på framhögtalarna när bilen är avstängd.
                        När jag sätter på bilen så hör lite generatorvin och när man gasar, inte alls lika mycket.

Kan detta betyda att lågnivån inte är trasig, att stegen behöver jordas bättre och stereon?
                        Last edited by pr0bz; January 16, 2010, 21:44.

Comment

Steget är jordade i min saab 9000, i en m13skruv i bagagen. (Tog bort skruven, slipade under så det blev plåtrent, satte dit kabel med en kabelsko med hål i). Klämde åt den och lödde på kabelskon, sen skruvade tillbaka skruven igen.

Min kabelstorlekt är 50kvmm, detta kit :
                          http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16165

Mina steg är Dls A6 bas, och Dls A3 till framsystemet.

Signalkabel:
                          2st DLS SL-5 ULTIMATE 5meter. Riktningsbestämda med pilar ifrån enheten till slutstegen.

Strömkablar dragna på vänster sida. Högtalarkablar till delningsfilter (2.5mm billigare) och rcakablar på höger sida.

Gainen står uppdraget till hälften på både A3 och A6, ska testa skruva ner den. Men genererar den SÅ högt pip egentligen?
                          Ska testa och ändra.
                          Det enda är ju att jorden går i orginalkablar till Stereon, den kanske ska jordas rakt i karossen?

EDIT: Skruvade ner gainen till noll på båda, då mumlar de bara pyyyttelite om basen konstant, de hörs knappt. Det hörs inget vin på framhögtalarna när bilen är avstängd.
                          När jag sätter på bilen så hör lite generatorvin och när man gasar, inte alls lika mycket.

Kan detta betyda att lågnivån inte är trasig, att stegen behöver jordas bättre och stereon?

Det ser ut som om du har koll!
                          När det är en m8 bult "13 mm skalle" du anslutit i så borde det vara en balk eller lite starkare svetsad plåt du jordat i...bra!

Dina lågnivåkablar håller bra kvalitet, om det är något fel här så är kablarna modifierade iom du vet att kablarna är riktningsbestämda.

Jag har tidigare haft problem med P88or och andra Pioneer maskiner där montören trott sig kunna

Hur är dina steg monterade?
                          Det är inte så att en skruv som håller steget kommer åt jord?
                          Ett riktigt svårt fel att hitta, men om denna skruv är i kontakt med slutstegschassit och spetsen gått igenom en isolerande yta får du generatorvin!
                          Last edited by Nonne; January 16, 2010, 22:58.
                          sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Hur är dina steg monterade?
                            Det är inte så att en skruv som håller steget kommer åt jord?
                            Ett riktigt svårt fel att hitta, men om denna skruv är i kontakt med slutstegschassit och spetsen gått igenom en isolerande yta får du generatorvin!
                            Så slutstegschassie får aldrig komma i kontakt med jord menar du? Eller är det en sån sak man bör undvika om man kan? Är ju en del som kör med slutstegsrack i metall t.ex
                            "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Måste bara flika in här och fråga, hur kan det egentligen påverka? I dom steg jag öppnat så har chassit varit anslutet till jord så det borde ju inte påverkar, iaf inte om plåten som steget är i kontakt med sitter i bra kontakt med den som steget är jordad i. Nånting jag har missat eller?
                              Mitt projekt: Volvo V60
                              BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
                              X