Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderar på basbyte, tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Funderar på basbyte, tips?

Tjo.
    Som sagt, börjar fundera på att byta lite igen, nuvarande är en 15" Hcca, tar dock en del plats och tynger ner S4:an lite väl ;D
    Blir väl aktuellt först framåt sommarn, men planering är ju alltid trevligt..
    Men då är frågan, till vad? Har ett Ampire M2000.1 som ska driva.

Kraven är la att de ska kunna spela duktigt högt (blivit lite bortskämd med hccan), ska klara lite djup också.
    Portat lär det bli, allt från 8-12" och 1-3 st (lite beroende på storlek på basarna samt utrymmet dom vill ha).

Budget är väl inte så relevant, inga fantasisummor bara så är jag nöjd. ^^
    Last edited by Saelen; January 27, 2010, 01:00.

Re: Funderar på basbyte, tips?

Originally posted by Saelen View Post
    Tjo.
    Som sagt, börjar fundera på att byta lite igen, nuvarande är en 15" Hcca, tar dock en del plats och tynger ner S4:an lite väl ;D
    Blir väl aktuellt först framåt sommarn, men planering är ju alltid trevligt..
    Men då är frågan, till vad? Har ett Ampire M2000.1 som ska driva.

Kraven är la att de ska kunna spela duktigt högt (blivit lite bortskämd med hccan), ska klara lite djup också.
    Portat lär det bli, allt från 8-12" och 1-3 st (lite beroende på storlek på basarna samt utrymmet dom vill ha).

Budget är väl inte så relevant, inga fantasisummor bara så är jag nöjd. ^^
    Vad väger lådan? Kanske är lönt att göra eller få tillverkat en lättare låda i glasfiber och dessutom formanpassad efter bilen. Spar garanterat mera vikt än att byta bas.
    sigpic

-C5 2008 -SQuse-
    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Originally posted by Mats H View Post
      Vad väger lådan? Kanske är lönt att göra eller få tillverkat en lättare låda i glasfiber och dessutom formanpassad efter bilen. Spar garanterat mera vikt än att byta bas.
      Säg inte d, HCCA 15" väger apa mycket

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Den väger bly, men basen är inte gjord av helium den heller :P
        Sugen på nån/några som trivs i mindre låda också, hade även varit kul att prova 2-3 st av mindre modell.. ^^

Comment

Impact 6712 bör ju kunna passa in här :P

11kg styck, vilket inte är allt för farligt och orkar bra på djupet med

Comment

Kikat kite på impactarna, dom finns kvar på min lista över eventuella lösningar ;P
            Finns de nå vassa 8-10"? tänkte isåf tyyyp 3st 8" eller 2st 10", vill gärna även nyttja steget så mycke som möjligt, så får smaka lite ^^

Comment

Jl w7, dd 1508 mm om du söker 8"

Comment

Hmm, dd var de ja, tänkt på de tidigare.. dubbla 1508 låter rätt giftigt, tror de skulle kunna pumpa fint? ^^

Comment

Hittade inte ngn bild nu på Nissers Golf med 4st DD 8or därbak.
                  Tror inte du blir missnöjd med "bara" 2st, med tanke på vilket tryck det var i den bilen.

Pierre
                  SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

De är nog ett väldigt aktuellt alternativ, om nån har 2 1508 o sälja, så kan ni ju pma så man vet Vad vill dom ha för lådor, volym mässigt?
                    Samt köra dom i 1/2 ohm, åsikter?
                    Last edited by Saelen; January 14, 2010, 01:41.

Comment

Lellen hade 2st förut, slå ett pm till han och kolla, dual 4 på dem om ja minns rätt. Tror jag körde mina 1508 (2st) i en 56L låda eller något, minns inte exakt

Comment

jag körde mina 2 i rör och splade riktigt bra, dock avstämt till 56hz men de gick djupt ändå, det är de basarna jag saknar mest, en riktigt rolig bas enligt mig. finns i enkel 4ohm eller dubbla 4ohm. du kommer bli förvånad vad de små basarna kan prestera.
                        jag drev båda med 3400rms

Comment

Working...
                        X