Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batterifundering

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Batterifundering

Behöver nya batterier till nästa bygge.

Sitter och funderar om man ska gå full ut och köpa odyssey eller om det
    funkar lika bra med Banner Running Bull.

Priserna känns ju lite trevligare på Banner men samtidigt vill jag inte ha
    några dåliga batterier.
    Vad skiljer dessa två sorter åt?

Re: Batterifundering...

Odysseys batterier har lite högre CCA-värde jämfört med Running Bull när man jämför ungefär samma kapaciteter, det finns inte exakt samma kapaciteter. Odyssey har angivit hur många djupurladdningar batterierna tål, Running Bull har inga såna uppgifter tyvärr. Då blir det svårt att veta skillnaden ur den synpunkten.

Running Bull ska dock fungera bra till bilstereo enligt folk som använder dem, då ska de rimligtvis tåla en del stryk.

Comment

Originally posted by Optima View Post
      Running Bull ska dock fungera bra till bilstereo enligt folk som använder dem, då ska de rimligtvis tåla en del stryk.
      Man ska dock ha i åtanke att dessa inte är så snabba!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
        Man ska dock ha i åtanke att dessa inte är så snabba!
        Menar du typ att dem suger att ha om man ska burpa?

Comment

Originally posted by Oscarr View Post
          Menar du typ att dem suger att ha om man ska burpa?
          Nä det tror jag inte, men de som försöker att spela så högt det bara går kom fram till att det var ljusår mellan Stinger och Bull batterierna!
          Jag har ej själv gjort mätningarna, men efter deras konstanterande har det rullat ut en hel del Stinger SPV70 av någon anledning.
          sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Odyssey är riktigt bra batterier, 100 Ah (pc 2150) ligger på 1150 cca och interna resistansen är på 2.2 mohm.

http://www.odysseybattery.com/battspecs.html

Comment

Att odyssey är bra batterier vet jag. Har haft ett sådant innan och vet att man kan lita på det. Fungerade perfekt under två år utan några problem alls. Tudor Maxxima har jag inte lika bra erfarenheter av däremot. Vet inte hur många sådana jag fått byta pga att de inte riktigt gillar den behandling de får i en stereobil.

Men hur är RunningBull batterierna jämfört med just Odyssey? Kommer jag märka någon skillnad? Prisskillnaden gör ju ingen skillnad om RB tänker säga upp sig efter en säsong och man måste byta.
              Nonne, vad säger du? Gissar att du har en del koll och kanske testat lite olika märken.

Comment

Originally posted by BMF View Post
                Att odyssey är bra batterier vet jag. Har haft ett sådant innan och vet att man kan lita på det. Fungerade perfekt under två år utan några problem alls. Tudor Maxxima har jag inte lika bra erfarenheter av däremot. Vet inte hur många sådana jag fått byta pga att de inte riktigt gillar den behandling de får i en stereobil.

Men hur är RunningBull batterierna jämfört med just Odyssey? Kommer jag märka någon skillnad? Prisskillnaden gör ju ingen skillnad om RB tänker säga upp sig efter en säsong och man måste byta.
                Nonne, vad säger du? Gissar att du har en del koll och kanske testat lite olika märken.
                Det råkar sitta Odyssey i min Bora

Dessa kommer att bytas mot liknande " läs samma " där det står Stinger på dekalen!

Jag kan inte uttala mig om RB då jag inte lyckats få erfarenhet av dessa.
                Nu provkör jag DEKA batterier med OTROLIGT bra resultat!
                Sen att dessa listar endast 2195:- gör inte saken sämre
                sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Working...
                X