Announcement

Collapse
No announcement yet.

Så vad det min "tur"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Så vad det min "tur"

Va inom syster å åt middag 18.00 till 19.30
    Då passa sverigesframtid på å slå sönder sidorutan å knäcka ur min fina 8044a
    å "lite" andra grejor i skuffen...
    bilen har givetvis larm men de stoppa inte dessa APOR, iskalla har dom rotat genom bilen i ett område där de rör sig mycke folk å som vanligt har INGEN sett eller hört någoting..
    Å polisen va inte särskilt intresserade av att köra ut i kylan å kolla finger avtryck som finns i typ hela biljävlen..
    NÄe Sverige snart dax å införa skottpengar igen va
    BronsMedlem

Re: Så vad det min "tur"

fan man skulle sovit i bilen en natt å tagit dom på barjärning undra vad man skulle gjort med han eller om man skulle slutat slå
    Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

Comment

fyfan va surt

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

ju fräckare man är ju bättre går det och vem fan brysig om en bil tjuter tyvärr så är det

Comment

men kolla på alla anonnser som finnes prylarna säljs nog och i dagens läge hur många köper eller håller på med sådan här kul hobby

Comment

nu 1 paket cancerpinnar senare så har nerverna lugnat sig lite...
            så kom ja på att när ja montera cd å gick igenom menyerna så hitta ja "Security Code Function" å la in en egen kod å hoppas nu detta gör att när dom startar skitet så kan dom inte låsa upp spelaren!!
            tror inte de varit nån "vanlig" knarkare, för spelaren har tagits ur UTAN brytmärken i panelen + nån har gått på skuffen så har säkert en tredje suttit i deras bil å hållt koll så minst 3 st har dom vatt..
            BronsMedlem

Comment

Originally posted by fedtemule View Post
              nu 1 paket cancerpinnar senare så har nerverna lugnat sig lite...
              så kom ja på att när ja montera cd å gick igenom menyerna så hitta ja "Security Code Function" å la in en egen kod å hoppas nu detta gör att när dom startar skitet så kan dom inte låsa upp spelaren!!
              tror inte de varit nån "vanlig" knarkare, för spelaren har tagits ur UTAN brytmärken i panelen + nån har gått på skuffen så har säkert en tredje suttit i deras bil å hållt koll så minst 3 st har dom vatt..
              Dags att införa en funktionalitet som heter "Nuclear Blast In The Mother Fuckers Face".
              sigpic

What does not kill you, simply makes you.........stranger.

Comment

Originally posted by fcmg View Post
                ju fräckare man är ju bättre går det och vem fan brysig om en bil tjuter tyvärr så är det
                Hemskt men ja, så är det ju.
                Ibland känner jag mig ensam om att alltid försöka kolla vad som står på om ett larm tjuter eller om nån skriker ovanligt eller nåt sånt..
                Har faktiskt hänt att jag tagit på mig och gått ner på parkeringen om jag hört ett larm gå.

Comment

ja samma här tyvärr är vi få

Comment

jag har jobbar som väktare =yrke skada

Comment

Svensson bryr sig ju inte, deras årets modell av volvo går ju inte att stjäla iallafall,
                      så tillochmed larm är överflödigt, bara att plocka ur värdesaker och helförsäkra.
                      inte bryr dem sig om att plocka i nån eftermarknadsstereo heller,
                      och originalgrejerna går ju inte att ta halva natten på sig att sno, de är det inte värt.

Dem förväntar sig att alla andra har det likadant och dem som kör med "idiotbilar" (bilar äldre än 2-3 år) och håller på med "idiotgrejer" som bilstereo
                      (äta, skita, sova, jobba o sätta på käringa 2 gånger om året är tillräckligt) får skylla sig själv i princip,
                      det är uppfattningen jag fått.

Comment

Originally posted by Emilius View Post
                        Svensson bryr sig ju inte, deras årets modell av volvo går ju inte att stjäla iallafall,
                        så tillochmed larm är överflödigt, bara att plocka ur värdesaker och helförsäkra.
                        inte bryr dem sig om att plocka i nån eftermarknadsstereo heller,
                        och originalgrejerna går ju inte att ta halva natten på sig att sno, de är det inte värt.

Dem förväntar sig att alla andra har det likadant och dem som kör med "idiotbilar" (bilar äldre än 2-3 år) och håller på med "idiotgrejer" som bilstereo
                        (äta, skita, sova, jobba o sätta på käringa 2 gånger om året är tillräckligt) får skylla sig själv i princip,
                        det är uppfattningen jag fått.
                        håller med och ingen försäkringsbolag som jag vet vill ställa upp

Comment

Är det inte en tillverkare som har med en särskild säkerhetsmodul i sina slutsteg och tydligt anger att enheten är helt värdelös utan nyckeln i form av ett tillbehör?

En sådan lösning för alla stereotillbehör eller spårutrustning är nog det enda som hjälper emot sådant här, om ens det.

Lycka till med att få tillbaka det som blev stulet.
                          Last edited by Psycho_Squid; January 9, 2010, 23:02.
                          sigpic

Comment

man är ständigt nervös vart man än parkera bilen det gäller att dölja så mycket man kan=ett jävla jobb ur säkta fy fan

Comment

Problemet är ju att larmen SUGER. Larm går igång hela jäkla tiden så det är väl inte så konstigt att folk slutar bry sig när det 9 ggr av 10 är falsklarm.

Ett annat problem är ju att det inte ligger speciellt högt på straffskalan att göra inbrott i bil, för när dessa gubbar väl åker fast (oftast inte på bar gärning) så åker de på narkotikainnehav och bilinbrottet/stöldgodset de har hemma eller i bilen hamnar i skymundan, så killarna får villkorligt eller några månader, och bilgrejen har inte förvärrat straffet någonting.

Om man däremot höjer straffskalan för inbrott/häleri till minimum 2 år tror iaf jag att inbrotten skulle minska.

Var påväg att lägga til dryga böter, men det skulle bara förvärra saken, kommer en luffare ut från kåken med 200.000kr i skulder kommer personen i fråga aldrig att bli laglydig eftersom han inte känner att han någonsin kommer att kunna betala av det på laglig väg, alternativet blir ju att leva på existensminimum i många år som knappast lockar en fd. förbrytare.

Comment

Working...
                              X