Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vettigaste batteriet för under 1300 kronor?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Vettigaste batteriet för under 1300 kronor?

har faktist varit med om 2 biltema 75ah som laddat ur sig själva i kylan flera ggr dom 2 senaste månaderna, då nya ...

och 2 gula optima som är 2 år gamla och inte påverkats ett skit av kylan =) (2 olika bilar med liknande setup)

så man får vad man betalar för om du frågar mig =)

Nu passar ju inte dessa batterier i din budget, men ville bara nämna vad jag tycker om biltemas batterier..

Comment

Originally posted by woooaaa View Post
      har faktist varit med om 2 biltema 75ah som laddat ur sig själva i kylan flera ggr dom 2 senaste månaderna, då nya ...
      Kylan i sig gör inte att batterierna laddar ur sig, tvärtom så håller självurladdningen en lägre takt ju kallare det är. Däremot gör kylan att batteriet tappar sin förmåga att avge hög ström med bibehållen spänning, vilket blir mer märkbart ifall det inte är i bra laddat skick.

Den bilen som Biltemabatterierna sitter i, fungerar generatorn som den ska där?

Rätt laddspänning är viktigt, speciellt i kyla och om batterierna blir djupurladdade.

Comment

Tycker också att Biltemas gråa serie funkar bra.
        Niklas Bengtsson

LjudiBil.Com

Comment

Ni som ogillar biltemas batterier. Är Global lika dåliga då? Är nämligen Global som tillverkar
          Biltemas batterier.
          Och motoroljan som säljs på Biltema är det Statoil som tillverkar åt dom. Behöver inte
          vara dåligt bara för att det står Biltema på sakerna...

Comment

Originally posted by woooaaa View Post

och 2 gula optima som är 2 år gamla och inte påverkats ett skit av kylan =) (2 olika bilar med liknande setup)

så man får vad man betalar för om du frågar mig =)

Nu passar ju inte dessa batterier i din budget, men ville bara nämna vad jag tycker om biltemas batterier..

Lite orättvist att jmf AGM vs syra batterier , då AGM är bättre på alla plan.

Varför tror du att Biltema kan ha 4 års garanti ???

Comment

Tack för alla svaren Fast det var inte meningen att detta skulle en Biltema vs andra-tråd som det tenderar att bli automatiskt, tydligen.. Nå, Tudor HighTech vs Biltema 95ah an så länge då? Några fler tips? Någon som har nåt att säga om det på Blekinge?
              Last edited by DiskBengt; January 10, 2010, 19:12.
              // Daniel G

Comment

Jag har inte testat batteriet från blekingebilradio, men sett till CCA-värdet så är det inte speciellt kraftigt. Tudor HighTech ger betydligt högre startström för samma storlek. Andra som har provat dessa batterier får väl ge svar.

Comment

Ett annat tips jag kan ge är att gå in och kolla på Bauhaus, jag köpte Banner fritidsbatterier där för 600kr, 75ah och 720A CCA. Dem funkar ok för mig iaf.

Comment

Originally posted by BaNaN View Post
                    Ett annat tips jag kan ge är att gå in och kolla på Bauhaus, jag köpte Banner fritidsbatterier där för 600kr, 75ah och 720A CCA. Dem funkar ok för mig iaf.
                    När var detta, och var det standardpris, ingen mega-rea eller nåt?

Comment

Working...
                    X