Announcement

Collapse
No announcement yet.

Personsök

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Personsök

Nu kan ja ha gjort det man INTE ska göra...

Hoppas nån här kan veta vem där är eller hjälpa mig ta reda på nå om killen.
    Söker en persson ja har "köpt" 3st DLS RW6or av på en blocket annons.
    http://www.blocket.se/stockholm/Helt...8.htm?ca=5&w=3

Prata med han å han lät kunnig och att han va sponsrad mm. Och att han inte skulle ha dom 3 rw6orna för andra planer så han sålde ut dom billigt...
    Ja köpte det, skulle betala in 1500 som basarna kosta + frakt på 300 så ja gjorde det, förde över 1800:- till han mot att ja fick hans adress tele nr mm.
    Detta gjordes fredag den 9dec. prata med han ca 1v senare då ja inte fått nå basar. Han sa då att han skickat dom på måndagen...
    Sen har ja inte fått tag i snubben varken på hans mobill eller på hans jobbar mobil.

Så kan nån kunnig söka rätt på denna snubbe så vore ja tacksam! Prövat hitta eniro å google men utan lycka... Eller om nån kan tänkas veta vem han är?

Den info ja fick av han är :

Andreas Andeersson
    Norrgå(o)rdsvägen 97
    Åkersberga
    073-5117278
    0763400744

Länken på annonsen går till sollentuna har ja senare sett...

Snälla hjälp mig!

Re: Persson sök! HJÄLP!

Tråkigt att höra , hittade inget heller , en liten predikan blir de dock.

Man ska aldrig föra över pengar om man inte verkligen känner personerna ALDRIG !

Fan va förbannad jag blir på såna här människor som ska luras , stryk ska dem ha !!

Hoppas att du kommer o få men det ser inte ljust ut tyvärr.

Comment

Originally posted by nosfaratu View Post
      Tråkigt att höra , hittade inget heller , en liten predikan blir de dock.

Man ska aldrig föra över pengar om man inte verkligen känner personerna ALDRIG !

Fan va förbannad jag blir på såna här människor som ska luras , stryk ska dem ha !!

Hoppas att du kommer o få men det ser inte ljust ut tyvärr.
      Nej jag vet..... JAG VET!!! Men tack för du tog dig tid och kolla iaf!

Comment

Ta kontakt med hans så kallade sponsor, dessa borde veta vem han är!

Tyvärr säljer många produkter med sponsorljug, hade bara allmänheten vetat att det är ett fåtal som sitter på ett sponorkontrakt!
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

använda pay pal eller andra säkerhets metoder =när du hämta paketet med tegelstenar så får han pengar

Comment

Aaa sså jävla dåligt av mig, fattar inte att ja gjorde de. helt utan att tänka för ja har oxå sagt att ja aldrig ska betala in i förväg men men nu sitter ja här ändå! Ringt dessa två nr varje dag dom senaste veckorna utan svar... en går det signaler på å den andra tele svar. men idag så var det upptaget på en av dom, jippi tänkte ja å ringde å ringde men när det väl gick riktiga signaler så fick ja inget svar ändå! Typiskt...!
            Sjukt less på mig sj!

Men ska kolla upp det där med sponsorerna!
            Har ju paypal men vet inte riktigt hur jka skulle kunna andvända mig av det till en sån här affär?

Comment

Namnet finns på två personer i åkersberga men ingen av dom känns troliga, tre med de namnet finns i sollentuna känns mer troliga, och det bor bara en kille på hela Norrgå(o)rdsvägen 97 han heter dock anders. Detta kan du hitta genom att använda ratsit.
              Förmodligen har du råkat ut för en knarkare, Går ju polisanmäla men den kommer ju inte leda till nåt.
              Jag gjorde en anmäla där jag hade allt på säljaren namn, hela personnumret, bevis på att de var han mm. Åklagaren la ner fallet för knarkaren redan hade blivit dömd för liknande saker... Vilket jag tycker var väldigt konstigt.

Hittade denna länken http://www.tomelillamotorfestival.se...sultat2007.htm där fanns det en Andreas Andersson med, dock finns det runt 1500 personer med de namnet i sverige.
              Även här finns en kille med de namnet. http://www.zatzy.com/bilstereo/30114...mmans-scf.html
              Last edited by krigar; January 8, 2010, 12:32.

Comment

själv kollar jag alltid upp så telnr stämmer överens med namn å adress sakerna ska till, är det som i detta fall att telnr ej är registrerat, så skiter jag i det direkt för då har man lite å gå på.. å man kan börja fundera vrf personen ej vill bli hittad...

Comment

Om man kollar blocket-annonsens adress så kan man se att det på gatan annonsen är inlagd på bor en Andreas Andersson, 31 år.

Pmar med lite mer info~

Comment

det går att hitta på namn oxå. Innan jag sätter in penngar så kollar jag så namnet stämmer med han el hon som har bg -pgnr för man har råkat ut för samma sak . men men det är nog bättre att handla av nån här på forumet i stället det är nog dumt att lura nån här hoppas jag

Comment

tråkigt att bli lurad, men tycker absolute att man ska polisanmäla. dom kommer att göra nånting, ska själv in om ett tag på tinget för en sak jag köpte på blocket, och tydligen var det många andra också som köpt samma sak. ska bli kul att se människan i ansiktet, kan bara hoppas att man får igen nå pengar också

Comment

pengar får man aldrig tillbaka så länge man inte ha nåt kriminellt gäng bakomsig men då är det nog större summor det handlar om sry

Comment

vars går de 2 telefonnummren du hade? tänkte på jobbtelefonen, går den till ett företag? rota i det kanske?

lider ändå med dig, man är ju för godtrogen emot folk:/

Comment

Svartstreck - tackar för pm!

schlook - Jag har googlat, hitta och eniro på dom nr ja har utan lycka. Och ja vist fan är man godtrogen det är ju rätt tydligt i mitt fall! Men men får se hur det går!

Comment

Så här ligger det till nu iaf.
                              Med lite hjälp från perssoner här på forumet så fick ja tag på hans garaget sida. Skickade han ett PM där ja skrev att ja funderar vart mina basar tagit vägen mm.
                              Såg till att kolla när han senast vart inloggad så ja skulle se om han läst det eller inte.
                              Dagen efter hade han loggat in men utan svar... Skickade ett till pm där ja skrev att hör du inte av dig så kommer folket här på garaget att få veta hur du sköter dina affärer å tro på fan, det droppa in ett pm! Där skrev han att hans far hade gått bort strax före jul så han hade inte vart på topp, är det sant kan man ju ha överseende... Och att han inte alls hade för avsikt att lura mig på nå vis. Men ställde ändå ett ultimatum att har han inte skicka dom nu i början på veckan så ja har ett collie nr att gå efter så skulle ja ha tillbaka min pengar. Hur ja ska få det vet ja inte än med det löser sig...
                              PMa en påminnelse till han nu idag så han inte glömmer det. Får hålla tummarna att han hör av sig imorgon med ett collie nr!

Tack alla för hjälpen så här långt!! Riktigt skönt att alla ställer upp!

Comment

Working...
                              X