Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frugans nya bil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frugans nya bil

Tror mig ha gjort ett bra köp. Eller jag har inte köpt den ännu, men affären är bestämd. Vi åker till Växjö imorrn och hämtar bilen.

En Saab 9000 2,3T.

Den har gått runt 30000 mil, men är ägd av ett företag och dom som äger den nu är andra ägaren tror jag. Den har fullstämplad servicebok och det finns fullt med kvitton på allt.

Här är lite info om den.

Vinterdäck sitter på
    Mycket bra sommardäck på alufälg (BM racing, köpta nya för 6.800:-) medföljer
    Larm
    Centrallås
    Dragkrok
    Stora färddatorn
    Airbag förare
    ABS bromsar
    Servostyrning
    Rostfritt avgassystem
    Extraljus ramp

Alltid välservad, fick beröm för bra underrede på senaste besiktning.

Nybytta bromsbelägg och bromsskivor
    Nypåfylld ac i somras

Kamkedja bytt, även balansaxelkedjan bytt.

Nybesiktigad helt utan anmärkning
    Nyskattad

Det sitter också en 2 veckor gammal huvudenhet i bilen. Vet inte vad det är dock.

Och en liten bild på den.

Priset då. 12000 kr.

Vad tror ni? Bra köp eller? Ett framtida stereoprojekt kanske;-)

MVH/Danne

Re: Frugans nya bil;-)

Sköna bilar att köra o åka i, designen inuti har ju dock hängt med sen mitten på 80-talet, jag gillade min 89a ja hade som förstabil :-)
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Ja, jag hade också en 89 för några år sen. Var helt okej. Frugan ska ha denna som bruksbil. Jag tycker den är rätt snygg. Kanske ett tecken på att man börjar bli gammal

Comment

Originally posted by DSProtection View Post
        Ja, jag hade också en 89 för några år sen. Var helt okej. Frugan ska ha denna som bruksbil. Jag tycker den är rätt snygg. Kanske ett tecken på att man börjar bli gammal
        "När man tänker efter...är inte kombibilar jäkligt snygga?"

/nån pensionspars-reklam..

Jag gillar designen saabunge som man e, var inne på o sälja min ng900a o köpa en 97/98 av A50 modellen men det har inte blitt av.

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

Hehe. Nej, men jag tror denna blir bra. Det är en 95:a som visserligen gått långt, men som sagt väldigt välservad, och viktigt tyckte jag var att kamkedjan skulle vara bytt. Att den nästan är rostfri dessutom och nybesiktad UA avgjorde.
          Hur är dessa att bygga ljud i? Gjorde aldrig det i min gamla 9000.

Comment

Hehe. Nej, men jag tror denna blir bra. Det är en 95:a som visserligen gått långt, men som sagt väldigt välservad, och viktigt tyckte jag var att kamkedjan skulle vara bytt. Att den nästan är rostfri dessutom och nybesiktad UA avgjorde.
            Hur är dessa att bygga ljud i? Gjorde aldrig det i min gamla 9000.
            JAg gjorde alrig nån seriös install i min, bytte bara i brädan till dls 4" kit o sen 2 10" i bagaget. men om du kollar i SQ-delen e där nån som frågar om att bygga i 9000. Där förespråkas starkt ombyggnad av brädan till 5,25 eller 6,5" och diskant i a-stolpen, jag har en polare som har en sån montering i sin 9000 med 6,5" DLS kit av okänd modell men det låter helt klart schysst. dock har han den klassiska 2*12" i bagaget som mest brölar så det tar lixom ut varann det där.

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

Okej. Får kolla in den tråden:-)

Tack för tipset.

MVH/Danne

Comment

Mysiga bilar, jag har en -92 CS som tredjebil, dock en 2,0 automat utan turbo
                Men man åker skönare och tystare i den än vad jag gör i min tjänstekärra, en Toyota Avensis -10
                Vis vobiscum sit!

Comment

Originally posted by Nordenmark View Post
                  Mysiga bilar, jag har en -92 CS som tredjebil, dock en 2,0 automat utan turbo
                  Men man åker skönare och tystare i den än vad jag gör i min tjänstekärra, en Toyota Avensis -10
                  Min far tog över min -89a 2,0 när ja bytte till ng900.
                  Han sa typ samma sak att han hellre körde den än deras nya Pegga 406 kombi (då 2001).

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

Jo, dom är jäkligt bekväma. Det var viktigt vid valet av bil eftersom frugan kör mellan 50-100 mil i veckan.

Kollade in projekt tråden om 9000, men hittade inte vad det är för storlekar original. Vad är det i dörrsidorna? 5,25" eller 6,5"?

På brädan är det väl 4"?

Får se vad som sitter i nu. Har ingen aning om det. Kanske sitter nåt hyffsat i. Annars hade jag tänkt kanske 4" koax på brädan och middar i dörrarna. Och så nån låda bak.

Comment

Jo, dom är jäkligt bekväma. Det var viktigt vid valet av bil eftersom frugan kör mellan 50-100 mil i veckan.

Kollade in projekt tråden om 9000, men hittade inte vad det är för storlekar original. Vad är det i dörrsidorna? 5,25" eller 6,5"?

På brädan är det väl 4"?

Får se vad som sitter i nu. Har ingen aning om det. Kanske sitter nåt hyffsat i. Annars hade jag tänkt kanske 4" koax på brädan och middar i dörrarna. Och så nån låda bak.
                      I dörrarna är det som en prostituerad, dem är va du vill dem ska va... där sitter inget orginal....

www.garaget.org/Frippe_L

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                        I dörrarna är det som en prostituerad, dem är va du vill dem ska va... där sitter inget orginal....

Nej, det kanske det inte gör nej. Kommer inte ihåg. Då lär det bli 6,5".

Är det gott om plats i dörrarna då?

Comment

Gott om plats men ingen plan yta....

Går med modifiering av brädan att klämma in 6,5":are där utan problem.
                          Skulle våga påstå att det är en av dom mest framgångsrika bilarna i SQ-tävling i Sverige, om inte den bästa, vilket säger en del!

Har själv en -95:a CD med 5"-kit i brädan, 10" i portad låda fram samt original-hgt bak för min fru & dotter.

//Jonas
                          Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Working...
                          X