Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor om kondensator?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Frågor om kondensator?

Originally posted by Peter J View Post
    En konding fungerar även som en stabilisator! Vilket gör att batteriet får ett något skonsammare liv!
    Huvudsyftet med en kondensator i dessa storlekar (dvs typ 1 F och uppåt) är just att få stabilare spänning i bilens elsystem vid väldigt snabba strömstötar, det håller jag helt med om. Däremot att batteriet skulle bli skonat av detta är jag mycket tveksam till, jag vill nog helst ha ordentliga tester visade för att tro det.

Comment

Re: Frågor om kondensator?

Originally posted by Optima View Post
      Huvudsyftet med en kondensator i dessa storlekar (dvs typ 1 F och uppåt) är just att få stabilare spänning i bilens elsystem vid väldigt snabba strömstötar, det håller jag helt med om. Däremot att batteriet skulle bli skonat av detta är jag mycket tveksam till, jag vill nog helst ha ordentliga tester visade för att tro det.
      Där håller jag med helt och hållet!
      Kondningen laddas upp av bateriet, så effektuttaget blir ju inte mindre på batteriet för att en kondnig är med i leken!
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
      X