Halloj
Snart är äntligen alla kablar dragna och allt perfekt i ordning.. men..
När jag fick igång ljudet från slutsteget så märkte jag direkt att något var fel. Ljudet låg helt fel och det lät fasfel om allt.
Joho.. kollar runt på slutstegen.. nej inget fel där.. alla faser på rätt.. signalkabeln är rätt.. hmm.. sen fadear jag på stereon, kanalerna är helt off.
tar ur kontakterna ur lågnivåadaptern bak från stereon, fadear till en kanal (tillex högerfram) och letar rätt rca kontakt.
det visar sig att jag får fram denna lista:
röd - front r
vit - front l
vit - rear l
gul - rear r
svart - inget
orange - remote, funkar som den ska.
(egenligt blaupunkts lista så är detta way of)
Svart har inget ljud alls, vit har två kanaler.. oookk???
Har dom gett mig en lågnivåadapter som är helt off eller vadå?
Har pillat ljudteknik ett bra tag, dock inte bilstereo, har aldrig varit med om något liknande...
Tips innan jag klipper av kabeln och monterar egna kontakter tack...
Snart är äntligen alla kablar dragna och allt perfekt i ordning.. men..
När jag fick igång ljudet från slutsteget så märkte jag direkt att något var fel. Ljudet låg helt fel och det lät fasfel om allt.
Joho.. kollar runt på slutstegen.. nej inget fel där.. alla faser på rätt.. signalkabeln är rätt.. hmm.. sen fadear jag på stereon, kanalerna är helt off.
tar ur kontakterna ur lågnivåadaptern bak från stereon, fadear till en kanal (tillex högerfram) och letar rätt rca kontakt.
det visar sig att jag får fram denna lista:
röd - front r
vit - front l
vit - rear l
gul - rear r
svart - inget
orange - remote, funkar som den ska.
(egenligt blaupunkts lista så är detta way of)
Svart har inget ljud alls, vit har två kanaler.. oookk???
Har dom gett mig en lågnivåadapter som är helt off eller vadå?
Har pillat ljudteknik ett bra tag, dock inte bilstereo, har aldrig varit med om något liknande...
Tips innan jag klipper av kabeln och monterar egna kontakter tack...
Comment